Australská telekomunikační firma Telstra dostala pokutu za nefér smlouvy s domorodci

Největší australská telekomunikační společnost Telstra zaplatí pokutu 50 milionů australských dolarů (808 milionů Kč) za to, že uzavřela s více než 100 zákazníky z řad domorodých obyvatel smlouvy, kterým nemohli rozumět a nemohli si je ani finančně dovolit. Informoval o tom ve čtvrtek zpravodajský server BBC.

Podle Australské komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) Telstra přiznala, že zaměstnanci pěti obchodů firmy uplatnili nepoctivou taktiku a zneužili svou silnější vyjednávací pozici při prodeji následně placených produktů ve prospěch firmy.

Prodavači zákazníkům dostatečně jasně nevysvětlili jejich finanční účast v rámci dané smlouvy, dodala ACCC. Komise také upozornila, že v řadě případů zákazníci měli angličtinu až jako svůj druhý nebo třetí jazyk. Kvůli smlouvám si zákazníci nadělali velké dluhy, které měli problém splatit - v průměru to bylo více než 7 400 australských dolarů (120 000 Kč).

"Například jeden z nich měl dluh 19 000 australských dolarů (307 000 Kč), další trpěl obrovským strachem, že v případě nezaplacení půjde do vězení, a další použil ke splacení dluhu peníze z penzijního připojištění," uvedl předseda ACCC Rod Sims.

"Tento případ odhaluje nesmírně závažné jednání, kterým bylo zneužito jazykové, gramotnostní a kulturní zranitelnosti těchto spotřebitelů z řad původních obyvatel," podotkl Sims.

Telstra se následně omluvila a souhlasila s tím, že dluhy dotčených zákazníků smaže, vrátí peníze těm, kteří zaplatili, a propříště sníží riziko takovéhoto chování.

Smlouvy byly podepsány v letech 2016 až 2018 v obchodech ve městech Alice Springs, Darwin, Adelaide a Broome na australském severozápadě. Telstra přiznala, že nemá zavedený efektivní systém, kterým by takovéto praktiky dokázala odhalit a kterým by jim dokázala předejít.

Do budoucna telekomunikační firma kromě jiného slíbila, že rozšíří svůj program pro digitální gramotnost spotřebitelů v určitých odlehlých oblastech nebo že posílí horkou linku pro zákazníky z řad domorodého obyvatelstva.

Zdroj:
ČTK
Austrálie
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
4. 3. 2021 17:01
Roman Koděra: Velké technologie neřekly kvůli vyšším výnosům poslední slovo, pro Apple je velkou…
Akciový trh
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
3. 3. 2021 15:01
Investice do diamantů: Manuál (nejen) pro začátečníky
Diamanty
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
2. 3. 2021 17:01
Technický pohled na trhy: Jaké hladiny sledovat u hlavních indexů, bitcoinu nebo Tesly?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat