Australská telekomunikační firma Telstra dostala pokutu za nefér smlouvy s domorodci

Největší australská telekomunikační společnost Telstra zaplatí pokutu 50 milionů australských dolarů (808 milionů Kč) za to, že uzavřela s více než 100 zákazníky z řad domorodých obyvatel smlouvy, kterým nemohli rozumět a nemohli si je ani finančně dovolit. Informoval o tom ve čtvrtek zpravodajský server BBC.

Podle Australské komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) Telstra přiznala, že zaměstnanci pěti obchodů firmy uplatnili nepoctivou taktiku a zneužili svou silnější vyjednávací pozici při prodeji následně placených produktů ve prospěch firmy.

Prodavači zákazníkům dostatečně jasně nevysvětlili jejich finanční účast v rámci dané smlouvy, dodala ACCC. Komise také upozornila, že v řadě případů zákazníci měli angličtinu až jako svůj druhý nebo třetí jazyk. Kvůli smlouvám si zákazníci nadělali velké dluhy, které měli problém splatit - v průměru to bylo více než 7 400 australských dolarů (120 000 Kč).

"Například jeden z nich měl dluh 19 000 australských dolarů (307 000 Kč), další trpěl obrovským strachem, že v případě nezaplacení půjde do vězení, a další použil ke splacení dluhu peníze z penzijního připojištění," uvedl předseda ACCC Rod Sims.

"Tento případ odhaluje nesmírně závažné jednání, kterým bylo zneužito jazykové, gramotnostní a kulturní zranitelnosti těchto spotřebitelů z řad původních obyvatel," podotkl Sims.

Telstra se následně omluvila a souhlasila s tím, že dluhy dotčených zákazníků smaže, vrátí peníze těm, kteří zaplatili, a propříště sníží riziko takovéhoto chování.

Smlouvy byly podepsány v letech 2016 až 2018 v obchodech ve městech Alice Springs, Darwin, Adelaide a Broome na australském severozápadě. Telstra přiznala, že nemá zavedený efektivní systém, kterým by takovéto praktiky dokázala odhalit a kterým by jim dokázala předejít.

Do budoucna telekomunikační firma kromě jiného slíbila, že rozšíří svůj program pro digitální gramotnost spotřebitelů v určitých odlehlých oblastech nebo že posílí horkou linku pro zákazníky z řad domorodého obyvatelstva.

Zdroj:
ČTK
Austrálie
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 1. 2021 17:00
ABCD investora: Jak na vítězné portfolio aneb Co letos na trzích (ne)potřebujete sledovat
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Bitcoin
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Výsledková sezóna
Přestat sledovat
27. 1. 2021 14:55
Čihák (IdeaSense): Kapitalismus mění tvář, maximalizace zisku již není vše
Byznys a podnikání
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Kapitalismus
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
27. 1. 2021 9:00
Aktuálně z trhů: Proč i v době globální pandemie investovat do nemovitostí?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat