Australská telekomunikační firma Telstra dostala pokutu za nefér smlouvy s domorodci

Největší australská telekomunikační společnost Telstra zaplatí pokutu 50 milionů australských dolarů (808 milionů Kč) za to, že uzavřela s více než 100 zákazníky z řad domorodých obyvatel smlouvy, kterým nemohli rozumět a nemohli si je ani finančně dovolit. Informoval o tom ve čtvrtek zpravodajský server BBC.

Podle Australské komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) Telstra přiznala, že zaměstnanci pěti obchodů firmy uplatnili nepoctivou taktiku a zneužili svou silnější vyjednávací pozici při prodeji následně placených produktů ve prospěch firmy.

Prodavači zákazníkům dostatečně jasně nevysvětlili jejich finanční účast v rámci dané smlouvy, dodala ACCC. Komise také upozornila, že v řadě případů zákazníci měli angličtinu až jako svůj druhý nebo třetí jazyk. Kvůli smlouvám si zákazníci nadělali velké dluhy, které měli problém splatit - v průměru to bylo více než 7 400 australských dolarů (120 000 Kč).

"Například jeden z nich měl dluh 19 000 australských dolarů (307 000 Kč), další trpěl obrovským strachem, že v případě nezaplacení půjde do vězení, a další použil ke splacení dluhu peníze z penzijního připojištění," uvedl předseda ACCC Rod Sims.

"Tento případ odhaluje nesmírně závažné jednání, kterým bylo zneužito jazykové, gramotnostní a kulturní zranitelnosti těchto spotřebitelů z řad původních obyvatel," podotkl Sims.

Telstra se následně omluvila a souhlasila s tím, že dluhy dotčených zákazníků smaže, vrátí peníze těm, kteří zaplatili, a propříště sníží riziko takovéhoto chování.

Smlouvy byly podepsány v letech 2016 až 2018 v obchodech ve městech Alice Springs, Darwin, Adelaide a Broome na australském severozápadě. Telstra přiznala, že nemá zavedený efektivní systém, kterým by takovéto praktiky dokázala odhalit a kterým by jim dokázala předejít.

Do budoucna telekomunikační firma kromě jiného slíbila, že rozšíří svůj program pro digitální gramotnost spotřebitelů v určitých odlehlých oblastech nebo že posílí horkou linku pro zákazníky z řad domorodého obyvatelstva.

Zdroj:
ČTK
Austrálie
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
6. 12. 2021 12:00
Investorský magazín: Tržní rok 2022 podle Jána Hájka (Top Stocks)
Americké akcie
Přestat sledovat
Farmacie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ján Hájek
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
4. 12. 2021 20:30
Vladimír Vávra (WOOD & Company): Powellovo vyjádření o inflaci změnilo pravidla hry, prosincové…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
4. 12. 2021 6:52
Na tyto zajímavé investice z dílny WOOD & Company se můžete těšit v prvním čtvrtletí roku 2022
Akcie ČR
Přestat sledovat
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Primární úpis akcií (IPO)
Přestat sledovat
Private equity
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
3. 12. 2021 11:57
Jaroslav Šura: Na americkém trhu držím současné vítěze a ty nové netipuji, časování trhu většinou…
Americké akcie
Přestat sledovat
Časování trhu
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat