Automobilka Porsche loni zvýšila odbyt o deset procent
Automobilka Porsche ze skupiny Volkswagen loni dodala na trh 280 800 vozů, meziročně o deset procent více. Zájem o její luxusní auta se zvýšil na německém trhu, ale i jinde v Evropě. Firma to v pondělí uvedla na svém webu.

Na německém a na evropském trhu firma prodala o 15 procent více vozů. V Číně a ve Spojených státech se automobilce podařilo docílit shodně nárůstu o osm procent, více aut ale prodala v Číně.
Začátkem loňského roku se přitom automobilka ještě potýkala s přechodem na nová pravidla testování automobilových emisí WLTP, platná od podzimu 2018, a s přechodem na filtry pevných částic, které odstraňují karcinogenní, velmi jemné prachové částice z výfukových plynů naftových aut. Některé modely se proto měsíce nemohly dostat na trh.
"Doufáme, že se nám podaří udržet vysokou poptávku i v roce 2020 - i díky některým novým modelům a plným objednávkovým knihám na model Taycan," uvedl v tiskové zprávě obchodní ředitel Detlev von Platen. Taycan je první plně elektrický vůz Porsche. V roce 2019 se oblibě u zákazníků těšily především sportovně-užitkové modely Cayenne a Macan, uvedla agentura DPA.
Odbyt hlavní značky VW z automobilového koncernu Volkswagen se loni zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek, mezi něž patří i česká Škoda Auto, zatím skupina nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess ale minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu aut.