Automobilku Audi opouští šéf výzkumu a vývoje

Šéf technického vývoje německé automobilky Audi Stefan Knirsch s okamžitou platností odchází z funkce a opouští firmu. Oznámila to v pondělí automobilka. Odchod šéfa přichází v době, kdy automobilka, která je součástí skupiny Volkswagen, pokračuje ve vyšetřování rozsáhlého emisního skandálu.

Dozorčí rada Volkswagenu loni pověřila americkou právní firmu Jones Day vyšetřováním skandálu. Ta zatím nenašla důkazy proti generálnímu ředitelovi Audi Rupertu Stadlerovi. Odchod Knirsche, který byl předtím šéfem vývoje motorů a převodovek, je však dalším signálem toho, že hlavní luxusní značka Volkswagenu by mohla být zapletena do skandálu hlouběji, než se dříve myslelo, napsala agentura Reuters.

Audi v prohlášení uvedla, že Knirsch odchází s okamžitou platností po konzultaci s dozorčí radou. Neposkytla důvod jeho odchodu, ani nejmenovala jeho nástupce.

Místopředseda představenstva Audi Berthold Huber v samostatném prohlášení zveřejněném jménem zástupců odborů a dozorčí rady Audi uvedl, že automobilka již na počátku dala jasně najevo, že pokud bude potřeba vyjasnit skandál, nebude brát ohled na velká jména a v případě potřeby bude jednat. "Tento odchod podtrhuje naše stanovisko," dodal Huber.

Knirsch byl jmenován v lednu. Nahradil bývalého nejvyššího technika Audi a skupiny VW Ulricha Hackenberga. Ten odstoupil loni poté, co se objevilo podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem motoru s označením EA 189, který je v centru emisního skandálu.

Knirsch je již čtvrtým šéfem výzkumu a vývoje, který opouští Audi za několik let. Odchází v době, kdy Audi bojuje s německými konkurenty BMW a Mercedes-Benz o vedoucí postavení v oblasti nových technologií.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.

Zdroj:
ČTK
Německo
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Management
Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
17. 5. 2021 12:01
Investorský magazín: Nová popularita etherea a vztah trhu s výnosovou křivkou
Bitcoin
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ethereum
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Výnosová křivka
Přestat sledovat
Výnosy
Přestat sledovat
15. 5. 2021 20:31
Jaroslav Brychta (XTB): Ochránit se před 20-30% propadem cen akcií by v současnosti nebyla žádná…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
14. 5. 2021 10:01
Michal Šnobr: Vyloučení Rosatomu z přípravy na dukovanský tendr může být příležitostí pro ČEZ i…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Jaderná energetika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
12. 5. 2021 17:01
Ronald Schubert (WOOD & Company): Peníze ztrácejí na hodnotě a vklady v bankách dávno nejsou řešení.…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat