Billabong kvůli slabému prodeji ztrojnásobil ztrátu
Australský výrobce oblečení pro surfaře a volný čas Billabong v loňském fiskálním roce více než ztrojnásobil ztrátu na 859,5 milionu australských dolarů z předloňských 275,6 milionu AUD. Může za to slabá poptávka na některých důležitých trzích, jako je USA a Evropa.

Tržby se za rok do konce června snížily o 13 % na 1,34 miliardy AUD. Kvůli poklesu prodeje byla firma nucena zavřít některé obchody v Americe a Austrálii a výrazně zlevnila své zboží v Evropě. Za celý loňský rok pak musela zaúčtovat odpisy 867 milionů dolarů.
Společnost se v minulosti kvůli expanzi do zahraničí zadlužila a nyní se potýká s finančními problémy. Billabong dodal, že nyní jedná o refinancování svého dluhu. Firma obdržela dvě nabídky, jednu od amerického soukromého fondu Altamont Capital Partners a další od dvou investičních fondů Oaktree Capital Management a Centerbridge Partners. Billabong na počátku loňského roku odmítl nabídku na převzetí za 850 milionů AUD od investiční firmy TPG Capital Management.
Problémy se odrážejí i v ceně akcií, která za poslední rok klesla o více než 60 %. Dnes se v reakci na hospodářské výsledky propadly o 15 procent, napsaly BBC a AP.