Češi letos na slevových portálech utratili 1,3 miliardy korun
Češi na slevových portálech utratili v prvním pololetí 1,3 miliardy korun (meziročně +12 %. Nejrychleji rostoucí kategorií je zboží. Počet slevových serverů, které jsou na trhu aktivní, klesl na 71.

Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi za první půlrok činila 56 %, Češi tak celkem ušetřili 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dat agregátoru slev Slevin.cz.
"Průměrná objednávka v prvním pololetí letošního roku vzrostla ze 720 korun na 900 korun. V posledních měsících průměrná hodnota objednávky přesahuje 1000 korun, což je zapříčiněno výrazně zvýšeným zájmem o dovolené," říká marketingová manažerka portálu Slevomat.cz Jana Zahradníčková.
První dvacítka serverů již ovládá 98 % trhu. Největší je stále Slevomat.cz, následovaný Vykupto.cz. "Na trhu zůstávají pouze ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis, garantují bezpečný nákup a poskytují další přidané hodnoty," říká Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.
Češi letos podle odhadů v internetových obchodech utratí téměř 50 miliard korun, z toho 3 miliardy právě na slevových serverech.