Chcete, aby vaše firma vydělávala více? Najměte si atraktivního ředitele

Atraktivní vedoucí manažeři vynášejí svým firmám více peněz, zvyšují obrat a nakopávají cenu akcií, kdykoli se objeví v televizi. Tvrdí to nová studie University of Wisconsin.

Ekonomové z University of Wisconsin, Joseph Halford a Hung-Chia Hsu, ve své nové studii "Krása je bohatství: Vzhled generálních ředitelů a hodnota pro akcionáře" ohodnotili atraktivnost 677 ředitelů firem řazených v indexu S&P 500 na základě tzv. obličejové geometrie.

Studie se snažila zjistit, jestli existuje pozitivní souvislost mezi atraktivitou ředitelů firem a návratností investic dané firmy, což tvrdili John Graham, R.Campbell a Manju Puri z Duke University ve své práci z roku 2010. Jejich studie se zakládala na tom, že dobrý vzhled ředitele znamená, že je schopnější a má lepší vyjednávací schopnosti, což mu umožňuje získávat pro firmu lepší dohody.

Halford a Hsu se podívali na vztah mezi vzhledem ředitele a reakcí akcií na jeho první dny ve funkci a došli k závěru, že index sledující atraktivitu obličeje FAI (facial attractiveness index) má pozitivní a signifikantní vliv na cenu akcií první den nového ředitele ve funkci, což znamená, že akcionáři vnímají hezčího šéfa jako více hodnotného.

Dobrým příkladem je podle obou ekonomů Marissa Mayerová, generální ředitelka Yahoo!, jejíž FAI dosáhl 8,45 bodu z 10 možných a od chvíle, kdy nastoupila do funkce, si Yahoo! vede více než dobře (cena akcií stoupla o více než 150 %).

"Samozřejmě netvrdíme, že veškerý zisk akcií je způsoben jejím vzhledem. Nacházíme zde však pozitivní korelaci," uvedli ekonomové.

Ekonomové provedli řadu testů, analyzovali například 1 830 fúzí a akvizic z let 1985 až 2012, a zjistili, že atraktivnější ředitelé pro své firmy získávali lepší podmínky při dohodách, což prokazuje, že mají lepší vyjednávací schopnosti.

Studie se navíc zaměřila i na vystoupení vedoucích manažerů v televizi CNBC mezi lety 2008 a 2012 a snažila se prokázat korelaci mezi vizáží ředitele a vývojem ceny akcií - a prokázala ji. Halford a Hsu došli k závěru, že akcionáři reagují lépe na sledování atraktivního manažera v televizi.

"Naše výsledky nenaznačují, že by se při hledání ředitele měly firmy soustředit na jeho vzhled a nadřazovat ho jeho dalším schopnostem," doplnili Halford a Hsu. "Na druhou stranu, společnosti, které více závisejí na vyjednávání a vystupování na veřejnosti, by měly při hledání vedoucího manažera klást na vzhled větší důraz," dodali.

Zdroj:
CNBC
Management
Přestat sledovat
Mezilidské a pracovní vztahy
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 2. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
26. 2. 2021 12:21
Česko v roce 2030: Moderní trendy člověka ze služeb hned tak nevytlačí, věří ekonom David Marek
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
25. 2. 2021 17:01
David Navrátil (Česká spořitelna): České zadlužení může být problém, výnosy dluhopisů ztrácejí v…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
David Navrátil
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat