20. 1. 2021 12:20
Michal Šnobr: Jak se Česko (ne)popere s jadernou energetikou a co to znamená (i) pro kurzové a…
Čínský řetězec vegetariánských obchodů a jídelen Green Common chce změnit jídelníček Číňanů a dobýt domácí trh "masem" ze sójových, hrachových, houbových a rýžových proteinů. Nový produkt se snaží napodobit chuť a vzhled skutečného mletého vepřového masa. Firma nyní čeká na vyjádření regulačního úřadu a předpokládá, že nový výrobek začne prodávat před koncem roku, uvedl server CNN.
V Číně je vepřové milovaným pokrmem, každá typická čínská rodina má prase pod střechou. Podle odhadu amerického ministerstva zemědělství se v Číně letos spotřebuje na 56 milionů tun vepřového, což je mnohem více než v kterékoli jiné zemi. Čínská vláda chce spotřebu masa snížit, v roce 2016 přišla s kampaní, která měla lidi přimět k omezení konzumace masa pod heslem "jezte méně masa, pomůžete planetě". Podílel se na ní i bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger.
Nový produkt lze používat různými způsoby, plnit s ním taštičky, dělat z něj masové koule, připravovat ho v páře, opékat na pánvi, fritovat nebo dusit.
Společnost Green Common chce využít měnících se stravovacích návyků Číňanů a přesvědčit lidi, kteří vyrůstali na taštičkách plněných vepřovým ve sladkokyselé omáčce, aby přešli na její alternativu. Přirovnává se přitom ke kavárenskému řetězci Starbucks. "V Číně se káva nikdy nepila, posledních 5 000 let Číňané pijí čaj. Starbucksu se tu ale podařilo vytvořit nový životní styl. Mnohem víc než o to, co je v kelímku, jde o to, co je kolem něho," uvedli zakladatelé firmy v rozhovoru se CNN.