6. 3. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (s Jaroslavem Brychtou)
Česká pošta loni opět ukládala zásilky na pobočkách bez toho, aby se pokusila je doručit adresátovi domů. Porušila tak poštovní zákon. Objevily se i případy porušení poštovního tajemství a nedostatky přetrvávají také v informovanosti zákazníků. Uvádí to pravidelná hodnotící zpráva ČTÚ za loňský rok.
Podnik loni také nesplnil požadavek doručovat 95 % zásilek následující pracovní den. Problémy měla Česká pošta i se zajištěním měření přepravní doby zásilek.
V roce 2012 se také zvýšil počet oprávněných stížností na poštu u ČTÚ z 216 na 250 podání. Za porušování právních povinností bylo České poště v průběhu roku pravomocně uloženo dvacet pokut v celkové výši 485 000 Kč.
Zpráva rovněž konstatuje, že nedostatky se objevují takřka výhradně u základních služeb týkajících se poštovních zásilek. U poštovních poukázek jsou nedostatky zjišťovány jen ojediněle. "Řada případů nespokojenosti zákazníků je zapříčiněna selháním lidského faktoru, nikoliv systémovým selháním České pošty a v některých případech je důvodem nespokojenosti zákazníků neznalost nebo nesprávné informace," uvedl mluvčí ČTÚ František Malina.