31. 5. 2023 6:10
Komodity v portfoliu drobného investora: Přehled (převážně) býčích argumentů
Americká společnost Apple představila detaily své nové zpravodajské předplatitelské služby Apple News Plus, herní předplatitelské služby Apple Arcade a nové kreditní karty. Společnost také hodlá spustit novou videoslužbu, která by měla konkurovat Netflixu, Amazonu a kabelové televizi.
Zpravodajská služba bude stát deset dolarů měsíčně a bude zahrnovat zhruba 300 časopisů a několik velkých novin, včetně The Wall Street Journal a Los Angeles Times. Apple uvedl, že inzerenti nebudou sledovat čtenáře uvnitř aplikace. To je rozdíl od Facebooku a Googlu, které jsou také velkými internetovými zpravodajskými centry.
Společnost bude mít rovněž vlastní kreditní kartu MasterCard s názvem Apple Card. Karta v sobě bude mít zahrnuté mapy Applu, které budou ukazovat uživatelům, kde utrácejí peníze. Apple současně dodal, že on nebude vědět, kde uživatelé utrácejí. Karta bude bez poplatků a nabídne cash back, tedy vrácení peněz z každého nákupu, ve výši dvou procent. Do konce roku by měla být dostupná ve více než 40 zemích.
-Apple TV+
— CNBC (@CNBC) March 25, 2019
-Apple News+
-Apple Card
-Apple Arcade
Here's everything Apple announced on Monday. #AppleEvent https://t.co/heHBECLtIq pic.twitter.com/qyBaD0KCPa
Od letošního podzimu chce Apple ve více než 150 zemích nabídnout herní předplatitelskou službu Apple Arcade pro mobilní přístroje, stolní počítače a další přístroje v domácnosti. Apple uvedl, že spolupracuje s firmami Walt Disney, Sega a Annapurna Interactive na nové herní službě, která nabídne více než 100 titulů a bude dostupná v obchodě App Store.
Televizní služba Apple TV Plus by měla přinášet původní tvorbu, a to jak zábavné pořady, tak filmy. Firma si na představení nové služby pozvala hollywoodské celebrity Steva Carella, Reese Witherspoonovou a Jennifer Anistonovou. Nezveřejnila však žádné další podrobnosti, jako cenu či datum spuštění. Pouze uvedla, že služba bude k dispozici od podzimu s původními programy.
Analytici však varují, že Apple přichází na tento trh příliš pozdě. Konkurenční služba Netflix má již 139 milionů předplatitelů po celém světě a podobné služby nabízí nebo se chystá nabízet řada dalších firem. S myšlenkou vlastní silné televize si pohrával již spoluzakladatel společnosti Steve Jobs, nestihl ji však dokončit do své smrti v roce 2011. Jeho nástupce, současný generální ředitel Tim Cook, vytvářel scénář pro novou službu téměř osm let.
Výhodou Applu v oblasti televize může být, že má dostatek peněz, více než 900 milionů aktivních iPhonů a skvělé výsledky v oblasti inovací, které mu vždy pomohly překonat konkurenty i v případě, že vstoupil na trh později. Zatím však není jasné, jak přesně se chce Apple odlišit od konkurence, upozornila agentura AP.
Hlavní značkou a hlavním zdrojem zisku Applu je iPhone, jeho prodej však začal klesat. Firma proto hledá nové zdroje růstu a rozhodla se expandovat v oblasti digitálních služeb za předplatné. Příjmy firmy v segmentu služeb loni stouply o 24 % na 37,1 miliardy USD. Na celkových příjmech firmy se tento sektor podílel zhruba 14 %.