Globální reklamní trh letos poroste, v Česku klesne o procento

Globální reklamní trh by letos měl stoupnout o 3,5 %, tedy stejným tempem jako v loňském roce. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu od agentury ZenithOptimedia. V Česku se očekává pokles čistých mediálních investic o procento, především kvůli vývoji na domácím televizním trhu. ZenithOptimedia to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.

Silnější globální růst agentura očekává v následujících dvou letech, a to o 5,1 % v roce 2014 a 5,9 % v roce 2015, čemuž má pomoci zejména uzdravování evropské ekonomiky. "V letošním roce, který postrádá velké události jako olympiáda nebo volby ve Spojených státech, stabilita růstu reklamních investic prokazuje, že oživení trhu s reklamou je na dobré cestě, a představuje příslib ještě silnějšího růstu v letech 2014 a 2015. Klíčovou úlohu coby tahoun reklamního růstu po celém světě hraje rostoucí penetrace mobilních telefonů," uvedl globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King.

Nadále zvětšovat by se měl význam rozvojových trhů, a to navzdory obavám, které panují ohledně jejich krátkodobých ekonomických vyhlídek. Ekonomický růst zpomalil například v zemích BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína), jelikož poptávka po jejich vývozních artiklech zeslábla a mezinárodní investoři začali obracet pozornost k vyspělým trhům. Podle agentury ale rozvojové trhy disponují mladou populací se zlepšujícím se vzděláním, infrastrukturou, produktivitou a využíváním technologie.

Ze studie ZenithOptimedia rovněž vyplývá, že více než třetinu veškerého reklamního růstu letos bude představovat mobilní reklama. Po několika nevydařených rozjezdech se podle agentury dala do pohybu a letos má mít 37% podíl na veškerém růstu globálních reklamních investic.

Mobilní reklama přesto zůstává relativně malá, letos má celosvětově činit celkem 14,3 miliardy dolarů, čili 2,8 % veškerých reklamních investic. Její růst je ale podle agentury neobyčejně svižný, pro letošní rok se očekává skok o 77 %, následovaný růstem o 56 % v roce 2014 a o 48 % v roce 2015. Do roku 2015 budou celkové výdaje na mobilní reklamu pravděpodobně činit 33,1 miliardy USD, což bude činit šest procent veškerých reklamních investic. Růstu napomáhá mimo jiné rychlý nárůst používání chytrých telefonů a tabletů a nové reklamní formáty určené pro mobilní zařízení.

Zdroj:
ČTK
Česká republika
Přestat sledovat
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 4. 2021 17:01
V PÁTEK V 10 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů (Ivana Birtová, Realitní Shaker)
Bydlení
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
13. 4. 2021 17:01
Ronald Schubert (WOOD & Company): Největším rizikem je růst výnosů dluhopisů, současné úrovně ale…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
10. 4. 2021 20:31
Jaroslav Brychta (XTB): V rámci výsledkové sezóny budou nejdůležitější výhledy samotných firem
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
8. 4. 2021 17:01
Michal Semotan (J&T Banka): Brzdou růstu akcií ČEZ je i jeho management, zajímavými tituly jsou na…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat