Incoma GfK: Češi začínají preferovat menší hobby prodejny

Češi začínají při nákupech některých druhů zboží pro dům a zahradu preferovat malé nezávislé prodejny před velkými hobbymarkety. Vyplývá to z výsledků studie DO-IT-YOURSELF 2013 společnosti Incoma GfK. Podle ní při výběru prodejny výrazně vzrostla důležitost dostupnosti obchodu.
"U řady sledovaných kategorií v hobby sortimentu došlo k výraznému nárůstu preferencí malých a nezávislých prodejen s dobrou dostupností na úkor velkých hobby marketů," uvedl Pavel Cabal z Incoma GfK. Z hlediska sortimentu jde podle něj hlavně o dřevo, podlahové krytiny, dveře, okna, stavební materiály, dlažbu nebo sanitární techniku.
"Naopak v případě nákupu nářadí, železářství, elektrického nářadí, svítidel, osvětlovací techniky a potřeb pro zahradu si hobby řetězce dokázaly udržet svou pozici," dodal Cabal.
Zdroj: ČTK