Kofola ČeskoSlovensko kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná

Nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná. Značku chce oživit a vrátit na výsluní. Kofola o tom ve čtvrtek informovala v tiskové zprávě. Hodnotu akvizice firma neuvedla.

Kofola uvedla, že Kláštorná je známá neutrální chutí a pramenem, který splňuje nejnáročnější kritéria na kvalitu minerální vody. Z hlediska složení patří mezi nejkvalitnější zdroje na území Slovenska.

"Do povědomí Slováků se zapsala jako Královna minerálních vod. Kvůli komplikované vlastnické historii si však prošla složitými obdobími a téměř se na ni zapomnělo. Cílem Kofoly je tuto vysoce kvalitní minerální vodu oživit a vrátit tam, kam patří - na stoly spokojených zákazníků," uvedla mluvčí Kofoly ČeskoSlovensko Jaroslava Musilová.

Minerální voda Kláštorná podle ní má za sebou velmi pohnutou minulost. "Pečlivě jsme si prověřili legálnost nabytí aktiv, která jsme koupili," uvedla mluvčí. Kofola koupila společnost Minerálka a některá aktiva společnosti Novena.

"Společnost Kofola tedy koupila práva ke zdroji, pozemky, nemovitosti a technologie. Celkově se jedná o kompletní soubor hmotných a nehmotných aktiv potřebných pro výrobu a distribuci značky Kláštorná. Tato aktiva pocházejí z realizace bankovních zástav slovenských bank. Minerální voda Kláštorná má vynikající složení, chuť a esprit. To je to, co nás zajímá," uvedla Musilová.

V historii Kláštorné vidí Kofola podobnost se svou vlastní historií: Kofola po roce 1989 začala upadat, vytlačovaly ji zahraniční značky a na trhu měla velmi nízký podíl. Poté co značku a recepturu koupila rodina Samarasů, zažila Kofola výrazný vzestup a rozvoj. "Věříme, že stejný příběh zopakujeme i s touto minerální vodou, v níž vidíme výrazný potenciál," uvedl provozní ředitel skupiny Kofola ČeskoSlovensko René Musila.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Skupina má ve svém portfoliu i minerální vody: pramenitou vodu Rajec, slovinskou minerální vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerální vodu Badoit a tradiční lázeňské prameny Bílinská kyselka, Rudolfův pramen a Zaječická hořká voda.

V loňském roce Kofola ČeskoSlovensko vytvořila tržby 6,96 miliardy korun. Dosáhla zisku před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) 950,2 milionu korun a provozního zisku 385 milionů korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly (akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 procent akcií.

Zdroj:
ČTK
Kofola ČeskoSlovensko
Přestat sledovat
Akcie ČR
Přestat sledovat
Fúze a akvizice
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 1. 2021 9:00
Aktuálně z trhů: Proč i v době globální pandemie investovat do nemovitostí?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
25. 1. 2021 9:55
Expertní tržní výhled: MONETA (již) zajímavá na prodej a nebezpečí obchodování na páku
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…