Kolínská automobilka TPCA letos plánuje 2% růst výroby

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) letos plánuje dvouprocentní růst výroby. Chce vyrobit celkem 224 000 aut. Vyplývá to z informací, které ve středu na odborné konferenci v Brně uvedl generální manažer řízení výroby automobilky Radek Vošta. Podle něj firma i v dalších letech bude dělat kolem 200 000 aut.

V kolínské automobilce roste výroba už několik let po sobě. V roce 2013 klesla na desetileté minimum 185 127 aut, od té doby se postupně zvyšuje. Loni TPCA vyrobila 219 054 vozů, meziročně o 8 % více.

Vozy z továrny se prodávají zejména v západní Evropě. Loni byla největším trhem Velká Británie, kam firma prodala 27 % vozů. Následovaly v procentuálním zastoupení Francie, Itálie a Německo. Vošta ve středu ale uvedl, že TPCA relativně silně pociťuje brexit, tedy plánované vystoupení Velké Británie z Evropské unie. Upozornil na to v souvislosti s tím, že jde nyní pro automobilku o nejdůležitější trh. V ČR firma prodá jen 1 % své výroby, zbytek jde na trhy Evropské unie.

Podle Vošty se situace na trhu za více než deset let, co TPCA v Kolíně auta vyrábí, výrazně změnila. Malá auta, která se v Kolíně vyrábějí, původně závod prodával zejména na jihu Evropy. "Dnes už to dávno neplatí," uvedl Vošta. Roste prý také konkurence.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3 557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

V TPCA pracuje bezmála 3 000 lidí na dvě směny. Podle Vošty je velkým problémem nyní na trhu získat kvalitní pracovníky. Závod musí navíc reagovat na výkyvy objemů výroby. "Trh se mění a požadavky zákazníků rostou, to má vliv na množství dílů, je třeba dělat nové varianty," uvedl Vošta. Firma má nyní 234 dodavatelů.

V Kolíně se vyrábí už druhá generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kapacita závodu je 330 000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Zdroj:
ČTK
Průmysl
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
4. 12. 2021 6:52
Na tyto zajímavé investice z dílny WOOD & Company se můžete těšit v prvním čtvrtletí 2022
Akcie ČR
Přestat sledovat
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Primární úpis akcií (IPO)
Přestat sledovat
Private equity
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
3. 12. 2021 11:57
Jaroslav Šura: Na americkém trhu držím současné vítěze a ty nové netipuji, časování trhu většinou…
Americké akcie
Přestat sledovat
Časování trhu
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
2. 12. 2021 6:49
Filip Kejla a Petr Novotný, jak je nejspíše ještě neznáte
Akciový trh
Přestat sledovat
Finanční gramotnost
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investování
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
30. 11. 2021 10:20
Analytik: Inflace v Česku v roce 2022 zpomalí, k 2% cíli se ale ani nepřiblíží
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat