Kolínská automobilka TPCA letos plánuje 2% růst výroby

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) letos plánuje dvouprocentní růst výroby. Chce vyrobit celkem 224 000 aut. Vyplývá to z informací, které ve středu na odborné konferenci v Brně uvedl generální manažer řízení výroby automobilky Radek Vošta. Podle něj firma i v dalších letech bude dělat kolem 200 000 aut.

V kolínské automobilce roste výroba už několik let po sobě. V roce 2013 klesla na desetileté minimum 185 127 aut, od té doby se postupně zvyšuje. Loni TPCA vyrobila 219 054 vozů, meziročně o 8 % více.

Vozy z továrny se prodávají zejména v západní Evropě. Loni byla největším trhem Velká Británie, kam firma prodala 27 % vozů. Následovaly v procentuálním zastoupení Francie, Itálie a Německo. Vošta ve středu ale uvedl, že TPCA relativně silně pociťuje brexit, tedy plánované vystoupení Velké Británie z Evropské unie. Upozornil na to v souvislosti s tím, že jde nyní pro automobilku o nejdůležitější trh. V ČR firma prodá jen 1 % své výroby, zbytek jde na trhy Evropské unie.

Podle Vošty se situace na trhu za více než deset let, co TPCA v Kolíně auta vyrábí, výrazně změnila. Malá auta, která se v Kolíně vyrábějí, původně závod prodával zejména na jihu Evropy. "Dnes už to dávno neplatí," uvedl Vošta. Roste prý také konkurence.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3 557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

V TPCA pracuje bezmála 3 000 lidí na dvě směny. Podle Vošty je velkým problémem nyní na trhu získat kvalitní pracovníky. Závod musí navíc reagovat na výkyvy objemů výroby. "Trh se mění a požadavky zákazníků rostou, to má vliv na množství dílů, je třeba dělat nové varianty," uvedl Vošta. Firma má nyní 234 dodavatelů.

V Kolíně se vyrábí už druhá generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kapacita závodu je 330 000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Zdroj:
ČTK
Průmysl
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
28. 1. 2022 6:35
Největší medvědí trend mého života je na spadnutí, říká slavný investor Jim Rogers
Akciový trh
Přestat sledovat
Investiční guru
Přestat sledovat
Jim Rogers
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Nejbohatší investoři a byznysmeni
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Zadlužení
Přestat sledovat
26. 1. 2022 17:02
Herní plán akvizice ze strany PPF: MONETA Money Bank může v dalších týdnech na burze odolávat…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Evropské banky
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
MONETA Money Bank (dříve GE Money Bank)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2022 12:27
Jim Chanos: Shortuji tržní bláznovství a dlouhodobě sázím na indexy
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční guru
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Nejbohatší investoři a byznysmeni
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
25. 1. 2022 11:45
ABCD investora: K.O.rekce vs. vaše #ViteznePortfolio
Centrální banky
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat