Módní dům Prada skončí s kožešinami

Italský výrobce luxusního zboží Prada přestane od příštího roku používat kožešiny a připojí se tak ke stále delší řadě značek, které reagují na měnící se postoje spotřebitelů ke zvířatům. Společnost ve středu uvedla, že kožešiny zmizí z nové nabídky, už vyrobené zboží ale doprodá.

Skupina, kterou vede Patrizio Bertelli se svou chotí, návrhářkou Miucciou Pradovou, oznámila, že se připojí k programu mezinárodní Aliance za módu bez kožešin (Fur Free Alliance). Od jarní kolekce příštího roku se skupina, do níž patří i značky Miu Miu, Car Shoe a Church's, obrací k udržitelné módě.

"Výzkum a vývoj alternativních materiálů společnosti umožní prozkoumat nové hranice kreativity a zároveň reagovat na poptávku po produktech, které šetří životní prostředí," řekla Pradová. Skupina Prada se tak připojí k rostoucí řadě luxusních značek, mezi nimiž jsou i firmy Gucci, Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Versace či Furla, které se už rozhodly od používání kožešin ustoupit.

Módní domy z celého světa se vzdávají pravých kožešin nejen pod tlakem ochránců zvířat, ale také v reakci na názory mladších zákazníků, kteří stále ve větší míře vyžadují oblečení, jehož produkce má co nejmenší dopady na životní prostředí.

Společnost Prada, která prodávala kabátky z kožešin lišky a norka, byla podle organizace Humane Society pod tlakem ochránců zvířat od loňského roku. Tyto výrobky už v její internetové nabídce nefigurují, jsou tam ale jiné jako například kabáty lemované liščí kožešinou. Jak však sdělila serveru BBC manažerka FFA Brigit Oeleová, Prada patří ke společnostem, které na podněty reagovaly nejrychleji.

Skupina Prada je považována za ikonu ve světě módy, v posledních letech však ztrácela podíl na trhu na úkor nových i starších konkurentů. V módním průmyslu je stále větší konkurence a dominují mu bohaté giganty, jako LVMH a Kering. Nyní se však zdá, že se firmě podařilo dosáhnout zvratu díky nové strategii. Prada se v rámci nové strategie zaměřila na renovaci obchodů a jejich přesun do míst považovaných za více trendy, na nové produkty a internetový prodej, napsala agentura Reuters.

Firmu založil v roce 1913 Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.

Zdroj:
ČTK
Móda a design
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 2. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
26. 2. 2021 12:21
Česko v roce 2030: Moderní trendy člověka ze služeb hned tak nevytlačí, věří ekonom David Marek
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
25. 2. 2021 17:01
David Navrátil (Česká spořitelna): České zadlužení může být problém, výnosy dluhopisů ztrácejí v…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
David Navrátil
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat