Nejcennější značkou světa je Apple, dlouhodobý lídr Coca-Cola až třetí

Coca-Cola přišla po třinácti letech o pozici nejcennější značky světa. Tento nápojový gigant letos v žebříčku sestavovaném konzultační společností Interbrand přeskočili američtí technologičtí giganti Apple a Google.

Coca-Cola se v čele držela od roku 2000, kdy se začal tento žebříček zveřejňovat. V první pětce skončily ještě dvě další technologické firmy, a to IBM a Microsoft.

  1. Apple, 98,32 miliardy USD (+28 %)

  2. Google, 93,29 miliardy USD (+34 %)

  3. Coca-Cola, 79,21 miliardy USD, (+2 %)

  4. IBM, 78,81 miliardy USD, (+4 %)

  5. Microsoft, 59,55 miliardy USD, (+3 %)

  6. GE, 46,95 miliardy USD, (+7 %)

  7. McDonald's, 41,99 miliardy USD, (+5 %)

  8. Samsung, 39,61 miliardy USD, (+20 %)

  9. Intel, 37,26 miliardy USD, (-5 %)

  10. Toyota, 35,35 miliardy USD, (+17 %)

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD. Meziročně hodnota značky stoupla o 28 %. Ještě v roce 2011 byl přitom výrobce iPhonů a iPadů na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, konkrétně o 129 %.

Mezi největší skokany se letos zařadily společnosti Facebook a Google. Hodnota značky Facebooku se zvýšila o 43 % a posunula se na 52. z 69. příčky. Hodnota druhého Googlu se zvýšila o 34 %.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na osmé příčce. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz, který obsadil 11. pozici, za ním je hned BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, která ale zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota snížila o 65 %. Nokia se tak propadla na 57. příčku z loňské 19. pozice.

Z nových značek se nejvýše letos ocitla mediální značka Discovery, která je na 70. pozici. Mezi nováčky v žebříčku jsou dále značky Duracell a Chevrolet.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek (14). Technologický sektor má v žebříčku 11 značek a dalších pět jsou značky elektroniky. Vysoké zastoupení mají rovněž značky z odvětví finančních služeb.

Pokles hodnoty v nejnovějším žebříčku zaznamenalo 14 značek. Nejhůře dopadla Nokia.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují ty ze Spojených států, kterých je celkem 54. Z Evropy je 31 značek (z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska). Zbývající značky jsou z Japonska, Jižní Koreje, Kanady a Mexika.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Alphabet (Google)
Přestat sledovat
Brandy a značky
Přestat sledovat
Coca-Cola
Přestat sledovat
Samsung
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
Obrázek: Investiční web
1. 7. 2022 13:00
Ronald Schubert (WOOD & Company): Se zpomalováním inflace se investoři budou postupně vracet na…
Alokace investic
Přestat sledovat
Defenzivní investování
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
Obrázek: Pexels.com
30. 6. 2022 17:09
O válce na Ukrajině, (ne)jednotě Evropské unie i potratech v Americe aneb Když (téměř) všechno…
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Geopolitika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Ukrajina
Přestat sledovat
Obrázek:
30. 6. 2022 12:27
Pírko (Bohemian Empire) & Žabža (FINAX): Jak "hrát" bouři na trzích a v ekonomice?
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Wikimedia Commons
29. 6. 2022 17:04
Americké akcie: Proč se (z)hroutí technologická bublina 2.0
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat