Německý FlixBus chce nabídnout přes 100 000 nových spojů

Německý operátor autobusové dopravy FlixBus chce během letošního roku nabídnout přes 100 000 nových spojů, a zvýšit tak jejich počet o zhruba 40 procent. Zahraničním novinářům to ve středu v Berlíně řekl šéf firmy Jochen Engert. Velkou expanzi FlixBus chystá zejména ve Spojených státech, v Česku se chce postupně stát jedničkou na trhu.

V roce 2013 založená firma nyní působí v 27 zemích, kde nabízí 250 000 spojů mezi 1 600 destinacemi. Pod značkou FlixBus jezdí zhruba 1 700 autobusů, které patří asi 300 regionálním dopravcům. "V tomto roce vytvoříme ještě dalších 100 000 spojení," řekl ve středu Engert. Počet destinací se podle něj rozšíří o zhruba 500, počet autobusů na více než 2000.

Letos na jaře se německá firma poprvé vydá také mimo Evropu. Na západě Spojených států - především v Kalifornii - chce nabídnout přes 1 000 nových spojů. Obchodní model bude v USA stejný jako v Evropě. FlixBus zde tedy nebude nakupovat vlastní autobusy, ale budou pro něj jezdit zdejší dopravci, kterým pak připadnou zhruba tři čtvrtiny z ceny lístku.

V Německu chce společnost více zasáhnout i do železniční dopravy. Zatím pod její hlavičkou jezdí vlaky z Hamburku do Kolína nad Rýnem, od poloviny dubna se k nim přidají vlaky z Berlína do Stuttgartu, které nyní pod jménem Locomore provozuje český dopravce Leo Express.

V České republice, kde první linky spustil v roce 2015, se FlixBus chce postupně stát jedničkou na trhu. "Jak dlouho to bude trvat, se dá dopředu jen těžko odhadnout," uvedl Engert, podle něhož je Česko jako sousední země Německa pro firmu velmi důležitým trhem.

Největším konkurentem FlixBusu v Česku je firma Student Agency podnikatele Radima Jančury, která provozuje autobusy pod značkou RegioJet.

"Kdo uspěje na trhu v České republice mají v rukou výhradně zákazníci. Česká republika je první zemí, kde se FlixBusu nepodařilo převzít nebo zničit domácího konkurenčního dopravce - a to právě díky zákazníkům, kteří se rozhodli podržet RegioJet," uvedl tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

"Ze statistik vidíme, že z našich cestujících jen minimum začalo jezdit s novým dopravcem, a to přesto, že FlixBus se osm měsíců po vstupu na trh v České republice snaží ostatní dopravce vytlačit z trhu prohlubováním nekalé soutěže a postupů, které neodpovídají férové konkurenci," prohlásil Ondrůj. Upozornil rovněž, že RegioJet nyní plánuje posílení svých spojů na mezinárodních linkách a v Německu i nová autobusová spojení do dalších zemí.

Pro společnost Student Agency nejde o první cenovou válku v autobusové dopravě. Už řadu let trvají soudní spory mezi ní a společností Asiana, kterou žluté autobusy vytlačily z linky mezi Prahou a Brnem. Kvůli zneužití dominantního postavení na trhu následně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal Student Agency pětimilionovou pokutou.

Zdroj:
ČTK
Německo
Přestat sledovat
Doprava
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
23. 1. 2021 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…
22. 1. 2021 9:00
Ryba (GOLDEN GATE CZ): Inflace výrazně vzroste a centrální banky budou váhat se zvyšováním sazeb.…
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Stříbro
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Vzácné kovy
Přestat sledovat
Přestat sledovat
22. 1. 2021 6:46
Společensky odpovědné investování je velký trend. S těmito dvěma fondy na něj vsadíte
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Podílové fondy
Přestat sledovat
Sociálně odpovědné investování
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat