Nova zvýší cenu reklamy v příštím roce o 5 %, akcie CME klesají

Skupina Nova v příštím roce plánuje zvýšit cenu reklamy o 5 %. Základní cena, takzvaný Cost per Point (CPP), má být 19 500 korun. Vyplývá to z prezentace pro mediální agentury, o které dnes informoval server Mediaguru.cz. Televize obchodní politiku představila dříve než loni, chce tak vytvořit dostatečný prostor pro přípravu mediálních plánů a nastavení rozpočtů.

"Jednání již byla zahájena a věříme, že tak všichni klienti budou mít dostatečný prostor využít všech výhod, které obchodní politika 2014 nabízí," řekl serveru obchodní ředitel Jan Vlček.

Nova chce zmírnit některé spornější body jako například povinnost předplatby při uzavření dlouhodobé spolupráce. Půjde tak pouze o jeden z nástrojů ke snížení ceny, a to až na úrovni 6 % v závislosti na jejím objemu. Oproti letošku bude obchodní politika vstřícnější a flexibilnější, sdělil při její prezentaci mediálním agenturám ředitel oddělení prodeje Jan Ulrych.

K úpravám dojde také u sezonních koeficientů. Podle Mediaguru se Nova vrací ke stanovení pouze jednoho koeficientu pro každý měsíc. Reálné zvýšení ceny tak bude se započítáním změn sezonních indexů mírně nad 5 %. Novinkou je započítání product placementu (skrytá reklama produktu například ve filmu) do takzvaných ostatních mediálních kanálů, díky kterým je možné získat cenové zvýhodnění. Příznivější ceny klienti dostanou také při včasném podpisu smlouvy.

"Zvýšení ceny o zhruba 5 % je přibližně v souladu s tím, co připravuje i konkurenční Prima. Ta již oznámila, že pro příští rok počítá se zvýšením cen do 10 %. Zajímavou novinkou je i zahrnutí product placementu do celkového objemu investice, což u velkých inzerentů bude znamenat zlevnění v řádu jednotek procent, a celkové zvýšení cen tak bude podstatně nižší (vyšší množstevní slevy). Růst cen o nízké jednotky procent je dokladem obratu strategie CME po odchodu bývalého generálního ředitele, který prosazoval velmi ostrý přístup k inzerentům," říká Václav Kmínek, analytik z České spořitelny.

Akcie CME na pražské burze reagují propadem.

Televizi Nova se ceníkové reklamní investice letos propadly na polovinu, akcie CME letí dolů
Objem prodané reklamy klesl za 8 měsíců o 49 % z 6,16 miliardy Kč na 3,15 miliardy Kč. Píší to Hospodářské noviny.
Zdroj:
ČTK
Akcie ČR
Přestat sledovat
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Televize
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 1. 2021 12:22
Dolar by měl letos napravovat ztráty v páru s eurem, zajímavý může být také ruský rubl. Měna není totéž jako akcie, vysvětluje stratég
Americký dolar
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Ruský rubl
Přestat sledovat
14. 1. 2021 6:48
El-Erian: Na akciovém trhu je racionální bublina, růst výnosů dluhopisů ale vysílá varovný signál
Americké akcie
Přestat sledovat
Americké státní dluhopisy
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Přestat sledovat
13. 1. 2021 13:04
Úpadek dolaru? Vlhký sen Rusů se hned tak nenaplní, vedle ekonomiky pozici americké měny drží i mocenský význam USA
Americký dolar
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
11. 1. 2021 6:27
Anketa: Co by (ne)mělo chybět ve vítězném portfoliu na rok 2021
Akciové tipy
Přestat sledovat
Akciový trh
Přestat sledovat
Alokace investic
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Přestat sledovat