Odbory Škody jsou připraveny zrušit dohody o atypických směnách

Odbory odmítly úterní nabídku Škody Auto na růst tarifních mezd o deset procent a vyplacení mimořádné prémie 5 000 korun ve mzdě za duben. Odboráři nabídku pokládají za nedostatečnou. Firma ale podle odborů označila tuto nabídku za konečnou. Odboráři jsou nyní připraveni vypovědět uzavřené dohody o vícesměnných systémech pracovní doby, na kterých se se Škodou domluvili koncem loňského roku. Odboráři to uvedli na svém webu.

V prosinci se automobilka s odbory dohodla na prodloužení dohod o práci ve vícesměnných systémech. Klasický systém práce ve Škodě činí 15 směn za týden, továrna v Kvasinách na Rychnovsku má do konce letošního roku fungovat v osmnáctisměnném systému, lakovna v Mladé Boleslavi v sedmnáctisměnném systému. Zaměstnanci se tak mezi sebou dělí také o pracovní soboty. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů, lidé za ně navíc dostávají speciální příplatky.

Součástí první části kolektivního vyjednávání byla také dohoda o flexikontech, což je páteční noční směna v Mladé Boleslavi nad rámec klasického směnného systému. Obě tyto dohody jsou nyní odboráři připraveni vypovědět. Firmě by tento krok mohl způsobit velké problémy, protože již nyní pracuje na hraně své kapacity.

Zvýšení tarifů znamená pro zaměstnance automaticky i vyšší osobní ohodnocení a také vyšší zaručené bonusy, který se počítá právě z těchto dvou složek. Průměrná hrubá dělnická mzda ve Škoda Auto činila loni 40 557 korun, tedy zhruba o deset procent víc než v roce 2016.

Odboráři již před začátkem kolektivního vyjednávání uvedli, že chtějí dvouciferný růst mezd, který zároveň bude vyšší než deset procent.

Odboráři budou o svém dalším postupu jednat na dnešním mimořádném zasedání.

Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Pracovní trh
Přestat sledovat
Platy a osobní ohodnocení
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
16. 1. 2021 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
15. 1. 2021 12:22
Dolar by měl letos napravovat ztráty v páru s eurem, zajímavý může být také ruský rubl. Měna není totéž jako akcie, vysvětluje stratég
Americký dolar
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Ruský rubl
Přestat sledovat
14. 1. 2021 6:48
El-Erian: Na akciovém trhu je racionální bublina, růst výnosů dluhopisů ale vysílá varovný signál
Americké akcie
Přestat sledovat
Americké státní dluhopisy
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Přestat sledovat
13. 1. 2021 13:04
Úpadek dolaru? Vlhký sen Rusů se hned tak nenaplní, vedle ekonomiky pozici americké měny drží i mocenský význam USA
Americký dolar
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat