Odložené olympijské hry ze sponzorů nejvíce zasáhnou ty japonské

Kvůli odkladu olympijských her v Tokiu z letošního léta na příští rok musí své plány pro tuto největší marketingovou akci přehodnotit stovky společností z celého světa. Nejvíce ale tento krok dopadne na 66 japonských sponzorů, napsala ve středu agentura Bloomberg. Organizátoři se totiž v gestu národní hrdosti opřeli o domácí značky, jako jsou pivovar Asahi Group Holdings či výrobce obuvi, sportovních potřeb a sportovního oblečení Asics. Japonské podniky do olympijských her investovaly 3,3 miliardy dolarů, což je trojnásobek předchozího rekordního domácího vkladu.

"Tato (investice) nezahrnuje partnerství s (japonskými společnostmi) Toyota, Bridgestone a Panasonic a jejich příspěvky do programu hlavních sponzorů," upozornil John Coates z Mezinárodního olympijského výboru (MOV).

Například největší japonská investiční banka a makléřská společnost Nomura Holdings se chtěla podle svého mluvčího zviditelnit před potenciálními klienty a motivovat své zaměstnance. Teď byla ale na ostrově Hokkaidó zrušena velká akce spojená s olympijskými hrami i dubnová kampaň v obchodních domech. Manažeři Nomury se měli dokonce účastnit štafety s olympijským ohněm.

Pivovar Asahi měl zase v plánu během her propagovat svůj ležák Super Dry, z něhož se snaží učinit mezinárodní prémiovou značku. Dostal právo prodávat nápoj všude, kde se hry měly konat. Třebaže většina plánů se jen odloží o rok, práce marketérů může zčásti přijít vniveč, napsala agentura Bloomberg. Společnosti produkty, jež přichystaly u příležitosti olympijských her, uvedou na trh tak jako tak, ovšem s menší okázalostí.

Odložení her dopadne i na velkou japonskou reklamní společnost Dentsu Group, která mnoho sponzorství zprostředkovala. Podnik čekal, že mu díky hrám narostou tržby o 200 miliard jenů (45,3 miliardy Kč), ale to je nyní podle analytiků banky Citigroup ohroženo. Odklad přináší velkým reklamním společnostem i pozitiva. Hry budou moci propagovat v době, kdy už lidé nebudou omezení karanténními opatřeními, dodává Bloomberg.

Japonský výrobce pneumatik Bridgestone mimo jiné dodal pneumatiky pro olympijské autobusy a chystal se pro hry opláštit novou sadu jízdních kol.

Bridgestone si též pronajal prostor, kde chtěl pořádat akce a předvádět své produkty. Podobně činí většina z velkých sponzorů a už do obdobných projektů vložily obrovské sumy, uvedl marketér Rick Burton, který na olympijských hrách v Pekingu před 12 lety propagoval americký tým.

Toyota za desetileté hlavní sponzorství zaplatila 200 miliard jenů, píší japonská média. Pro tokijské hry automobilka navrhla nový model vozu taxislužby a do přemisťování lidí chtěla zapojit elektrické vozy, autobus na palivové články a trajekt.

Většina globálních partnerů olympijských her má uzavřené dlouhodobé dohody, které trvají mnoho olympijských cyklů. Společnosti platí miliardy dolarů, aby se jejich značka a produkty dostaly na oči 7,8 milionu držitelů lístků a dalším více než čtyřem miliardám diváků, kteří hry sledují v televizi či online.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Japonsko
Přestat sledovat
Koronavirus
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 1. 2021 12:22
Dolar by měl letos napravovat ztráty v páru s eurem, zajímavý může být také ruský rubl. Měna není totéž jako akcie, vysvětluje stratég
Americký dolar
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Ruský rubl
Přestat sledovat
14. 1. 2021 6:48
El-Erian: Na akciovém trhu je racionální bublina, růst výnosů dluhopisů ale vysílá varovný signál
Americké akcie
Přestat sledovat
Americké státní dluhopisy
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Přestat sledovat
13. 1. 2021 13:04
Úpadek dolaru? Vlhký sen Rusů se hned tak nenaplní, vedle ekonomiky pozici americké měny drží i mocenský význam USA
Americký dolar
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
11. 1. 2021 6:27
Anketa: Co by (ne)mělo chybět ve vítězném portfoliu na rok 2021
Akciové tipy
Přestat sledovat
Akciový trh
Přestat sledovat
Alokace investic
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Přestat sledovat