Proč bychom měli přijmout zrovna vás? 3 nejlepší odpovědi

Jakou nejlepší strategii zvolit při pracovním pohovoru, když na vás personalista vytasí jednu z nejčastějších otázek?

Možná otázku "proč bychom měli přijmout zrovna vás" vnímáte jako záludnou a nepříjemnou. Pokud se na ni ale dobře připravíte, můžete odpověď na ni proměnit ve skvělou příležitost ke shrnutí svých silných stránek a předpokladů pro pracovní pozici.

Zde jsou tři osvědčené strategie, jak se při pracovním pohovoru stát pro personalistu dobře zapamatovatelným, a tedy předurčeným pro úspěch.

1. Nabídka versus poptávka

Vyzrajte na záludný dotaz personalisty tím, že budete zvídaví a detailněji odhalíte, co konkrétně firma u pozice vyžaduje a jaké přínosy by nová práce měla pro vás. Hodně kandidátů dělá chybu v tom, že se snaží pouze vyjmenovat výhody pro zaměstnavatele. Cílem firmy ale není jen získat zaměstnance, který bude "jak dělaný" pro danou pozici. Zároveň musí být také "zapálený pro věc". Přemýšlejte o motivaci, jak byste díky nové práci zlepšili své dovednosti a zda pozice skýtá možnost kariérního postupu.

2. Expert v oboru

Kompletní otázka personalisty zní: "Proč si máme vybrat právě vás, ne někoho jiného?" Snažte se proto zamyslet se nad tím, v čem jste výjimeční v porovnání s konkurenty. Mějte na paměti, že soutěžíte s ostatními stejně kvalifikovanými kandidáty, takže je potřeba prokázat, že jste ve svém oboru špička.

Nepodceňujte přípravu na pohovor a prostudujte si firmu do hloubky, zaměřte se na to, v čem je unikátní, mluvte o historii i budoucnosti. Znalosti o společnosti znamenají hned několik konkurenčních výhod - ukazují váš vážný zájem o pozici, protože jste kvůli získání informací byli ochotni investovat svůj čas a úsilí, a navíc působíte jako někdo, kdo už o firmě něco ví, takže se snáze zaškolí.

3. Řešení problémů

Někdy personalisté inzerují volnou pracovní pozici, protože ve firmě vyvstal nějaký problém, který dosavadní tým nedokáže vyřešit. Jděte k jádru věci a v odpovědi navrhněte, jak byste firmě zajistili úlevu od problémů, které ji právě sužují. Neztrácejte čas tím, že budete mluvit pouze o minulosti, buďte vizionáři.

Zdroj:
The Daily Muse
Psychologie
Přestat sledovat
Zaměstnání
Přestat sledovat
Pracovní pohovor
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
14. 6. 2021 12:01
Investorský magazín: Tržní výhledy na druhé pololetí 2021
Americké akcie
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční a ekonomický výhled
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
12. 6. 2021 20:31
Vladimír Vávra (WOOD & Company): Další pokles amerických dluhopisových výnosů by byl špatnou zprávou…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
12. 6. 2021 6:51
Ekonom: Bitcoin není měna, vnímám jej spíše jako komoditu nebo předmět spekulace
Bitcoin
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
11. 6. 2021 12:21
Nacher: České banky jsou v dobré kondici a rostoucí ceny nemovitostí dávají smysl
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Komerční banka
Přestat sledovat
MONETA Money Bank (dříve GE Money Bank)
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat