RegioJet usiluje proti ČD o místo v jízdním řádu z Prahy do Brna

České dráhy a RegioJet se utkají o místo v jízdním řádu na trati mezi Brnem a Prahou, na které zatím jezdí pouze státní dopravce. Obě firmy usilují o provozování dvou párů vlaků, kterým Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přiřadila totožné časy s poznámkou, že o přidělení kapacity se rozhodne podle platných zákonů. SŽDC v této fázi návrhu jízdní řád nezveřejňuje, získal ho ale webový magazín ŽelPage.

Který z dopravců uspěje, má být zřejmé na začátku září. Mezi Prahou a Brnem si stát v současnosti objednává veškerou dálkovou expresní dopravu a platí za ni kompenzace Českým drahám. Jde o vlaky v hodinovém intervalu, které zajišťují mezinárodní provoz do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. K tomu ministerstvo dopravy objednává také dva ranní vložené expresní spoje z Brna do Prahy a odpoledne opačným směrem.

Právě ty chce vedle Českých drah získat také RegioJet patřící podnikateli Radimu Jančurovi. "RegioJet závazně deklaroval, že zajistí provoz těchto dvou párů vlaků bez nároku na dotace. Ministerstvo dopravy možnost snížit rozsah dotování prodělečných spojů z veřejných financí uvítalo. Pokud je nějaký dopravce připraven provozovat ve stejném rozsahu tyto spoje bez dotací, nelze je objednávat jako dotované z veřejných peněz," uvedl mluvčí skupiny Student Agency Aleš Ondrůj. Z toho vyplývá, že i České dráhy by se o tyto spoje měly nyní ucházet jako o vlaky na komerční riziko. České dráhy se zatím k tomuto problému nechtěly vyjadřovat.

Nyní jezdí jeden pár vlaků z Prahy do Brna, druhý do Břeclavi. Nově by měl jezdit jeden do Bratislavy a RegioJet chce druhý pár protáhnout přes Břeclav a Hodonín do Starého Města.

Podle ministerstva dopravy je zřejmé, že jeden pár vlaků v novém jízdním řádu pro příští rok objednávat nebude, pokud RegioJet své nabídce dostojí, sdělil ČTK mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. "Pokud se týče vlaku po šesté hodině z Brna do Prahy, k datu uzávěrky řádných žádostí o kapacitu jsme žádné sdělení dopravců neobdrželi. Proto jsme naši objednávku zatím nikterak nezpochybnili. To se týká i vlaku v opačném směru," doplnil Neřold. V návrhu jízdního řádu figurují oba dopravci.

Jančura se chtěl se svými vlaky na trať z Brna do Prahy dostat už dříve místo Českých drah. S návrhem ministerstvu, že by převzal veškerou dálkovou expresní dopravu, však neuspěl. Mezi těmito městy provozuje také nejhustší síť autobusových spojů, které jezdí přes den zpravidla v půlhodinovém intervalu.

Zdroj:
ČTK
Česká republika
Přestat sledovat
Doprava
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
17. 5. 2021 12:01
Investorský magazín: Nová popularita etherea a vztah trhu s výnosovou křivkou
Bitcoin
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ethereum
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Výnosová křivka
Přestat sledovat
Výnosy
Přestat sledovat
15. 5. 2021 20:31
Jaroslav Brychta (XTB): Ochránit se před 20-30% propadem cen akcií by v současnosti nebyla žádná…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
14. 5. 2021 10:01
Michal Šnobr: Vyloučení Rosatomu z přípravy na dukovanský tendr může být příležitostí pro ČEZ i…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Jaderná energetika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
12. 5. 2021 17:01
Ronald Schubert (WOOD & Company): Peníze ztrácejí na hodnotě a vklady v bankách dávno nejsou řešení.…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat