Reklamní společnost WPP plánuje snížit náklady a propouštět

Britská společnost WPP, která je největší reklamní firmou na světě, hodlá v příštích třech letech snížit náklady o 275 milionů liber ročně. Zruší také 2 500 pracovních míst, což je asi 1,9 procenta celkové pracovní síly. Cílem opatření nového ředitele Marka Reada je vrátit firmu zpět k růstu. Reorganizace má firmu celkem stát 300 milionů liber.

Akcie WPP za poslední rok oslabily zhruba o 40 procent a firma byla nucena snížit odhady tržeb a zisku, neboť přišla o některé velké klienty a další snížili výdaje. Z firmy letos odešel její zakladatel a ředitel Martin Sorrell. Read na jeho místo nastoupil před třemi měsíci.

Firma v rámci nové růstové strategie počítá s pokračujícím vyplácením dividend, což bude její priorita. Snižovat výdaje chce prostřednictvím zavírání kanceláří či rušení pracovních míst, která se překrývají v rámci různých agentur, které skupina vlastní.

Sorrell vytvořil z původní firmy o dvou zaměstnancích nejsilnější reklamní společnost na světě, která nabízí kreativní práci, nákup médií, pomoc v oblasti styku s veřejností, poradenství nebo analýzu dat. Několik let překonávala svým výkonem konkurenční firmy Omnicom, Publicis a IPG. V roce 2017 se však růst zastavil kvůli konkurenci konzultačních a technologických firem Facebook a Google, které umožnily klientům zrušit prostředníky a umísťovat reklamy přímo.

Klienti si také stěžovali, že struktura WPP je příliš složitá a že jsou nuceni v rámci skupiny jednat s mnoha agenturami, aby získali jednu službu.

Read uvedl, že nová strategie byla vyvinutá spolu se 130 000 zaměstnanci a klienty, včetně firem jako je Unilever, P&G, Vodafone a Ford. Cílem je investovat do vyšších manažerských pozic v kreativních agenturách v New Yorku, úspor chce firma dosáhnout spojením či uzavřením některých kanceláří a odchodem z některých aktivit. Zruší také asi 3 500 pracovních míst a najme dalších 1 000 lidí, aby zlepšila své technologické a kreativní schopnosti, zvláště v New Yorku, uvedla agentura Reuters.

WPP vlastní mimo jiné agentury Ogilvy a JWT. Působí ve 112 zemích světa a na konci loňského roku měla zhruba 130 000 zaměstnanců.

Zdroj:
ČTK
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Spojené království
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
20. 1. 2021 12:20
Michal Šnobr: Jak se Česko (ne)popere s jadernou energetikou a co to znamená (i) pro kurzové a…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Elektřina
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Jaderná energetika
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Solární energie
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Větrná energie
Přestat sledovat
20. 1. 2021 10:02
Aktuálně z trhů: Srovnání evropských a amerických bank (plus důvod, proč budovat pozice v akciích…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
19. 1. 2021 7:00
Erik Best: Trump, Biden a rozpadající se USA? Vlastně nic nového pod sluncem
Donald Trump
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Joe Biden
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
18. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Výhled pro jednotlivá aktiva, vodíkové akcie a lekce z doby technologické…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat