Šéf Volkswagenu: Firma se musí chovat etičtěji

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se hodlá změnit. Po skandálu s měřením emisí chce více dbát na etiku, řekl na čvrteční valné hromadě akcionářů nový šéf koncernu Herbert Diess. Automobilka podle něj decentralizuje rozhodovací procesy tak, aby jednotlivé divize v rámci nové šestičlenné struktury nemusely pokaždé žádat o schválení centrálu. Letos na trh Volkswagen dodá 70 nových modelů a zváží budoucnost těch částí firmy, které nemají přímou vazbu k jádru jeho podnikání.

Přestože se teď Volkswagenu daří a má rekordní odbyt, je podle Diesse nezbytné soustředit se na etiku. Tedy na to, co bylo dosud problémem, ale co teď bude mít podle něj stejnou důležitost jako vývoj aut či marketing. "Volkswagen musí být ještě upřímnější, otevřenější, pravdivější - jedním slovem slušnější," řekl Diess, který od 12. dubna nahradil ve funkci předsedy představenstva Matthiase Müllera.

Za tímto účelem vytvořilo představenstvo program Together4Integrity (Společně za integritu). Jeho součástí bude také interní varovný systém a nekompromisní postup v případě zjištění chybného jednání.

Šestičlennou strukturu bude tvořit skupina Volume (vozy pro masový trh značek VW, Škoda, Seat, lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby typu sdílení automobilů), skupina Premium - prémiové vozy (značky Audi, Lamborghini, Ducati), skupina Super Premium (luxusní vozy typu Porsche, Bentley, Bugatti), skupina nákladních vozů a autobusů Volkswagen Truck & Bus a pak ještě divize nákupu a finanční divize. Jednotlivé divize budou moci přijímat samostatná rozhodnutí.

Nový šéf koncernu se vyjádřil i k budoucnosti výrobce motocyklů Ducati a výrobce převodovek Renk, u nichž nevyloučil jejich případné vyčlenění v budoucnu. Divize nákladních vozidel a autobusů má být podle Diesse "v dohledné době" připravena ke vstupu na burzu.

Nejvyšší manažer Volkswagenu se pochvalně vyjádřil k práci svého předchůdce Müllera - podnik mu prý předal v dobré kondici. Volkswagenu se navzdory dozvukům skandálu kolem podvodů při měření výfukových emisí nebo nově zveřejněné aféře kolem testování účinků emisí naftových automobilů na opicích i lidech a s nimi spojenými žalobami a pokutami loni podařilo prodat rekordních 10,74 milionu vozidel.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 1. 2021 12:22
Dolar by měl letos napravovat ztráty v páru s eurem, zajímavý může být také ruský rubl. Měna není totéž jako akcie, vysvětluje stratég
Americký dolar
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Ruský rubl
Přestat sledovat
14. 1. 2021 6:48
El-Erian: Na akciovém trhu je racionální bublina, růst výnosů dluhopisů ale vysílá varovný signál
Americké akcie
Přestat sledovat
Americké státní dluhopisy
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Přestat sledovat
13. 1. 2021 13:04
Úpadek dolaru? Vlhký sen Rusů se hned tak nenaplní, vedle ekonomiky pozici americké měny drží i mocenský význam USA
Americký dolar
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
11. 1. 2021 6:27
Anketa: Co by (ne)mělo chybět ve vítězném portfoliu na rok 2021
Akciové tipy
Přestat sledovat
Akciový trh
Přestat sledovat
Alokace investic
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Přestat sledovat