Škoda Auto: Zpoždění brexitu představuje ohrožení investic a míst

Jakékoli další zpoždění v rozhodovacím procesu o brexitu představuje ohrožení investic a pracovních míst v automobilovém průmyslu, který je se svými až pětiletými vývojovými cykly závislý na dlouhodobé jistotě plánování, řekla mluvčí automobilky Škoda Auto Simona Havlíková. Škoda podle ní potřebuje stejně jako celý průmysl velmi rychle vyjasnit, jak budou vypadat budoucí vztahy mezi Velkou Británií a Evropskou unií.

"Současný vývoj okolo brexitu stále bedlivě sledujeme a zkoumáme celé spektrum možných dopadů. Znamená pro nás další období pochybností a nejistoty v plánování. V této obtížné situaci se i nadále připravujeme na všechny možné scénáře," řekla Havlíková.

Po čtvrtečních parlamentních volbách v Británii je podle analytiků ale takřka jisté, že země opustí unii v lednu 2020. V hlasování totiž absolutní většinu v Dolní sněmovně získali konzervativci britského premiéra Borise Johnsona, kteří před volbami slibovali rychlé schválení brexitové dohody a britský odchod z EU na konci ledna.

Bez ohledu na brexit je podle mluvčí automobilky jasné, že Velká Británie zůstane i nadále významným trhem pro koncern Volkswagen i značku Škoda, na britský trh dodá Škoda ročně desítky tisíc vozů.

"Můžeme pouze apelovat na všechny zúčastněné strany, aby využily zbývající čas k vyjednání takového řešení, které bude přijatelné pro všechny zúčastněné strany," řekla Havlíková.

Pro automobilový průmysl je podle ní prioritou otevřený přístup na trh a jasně stanovené celní procesy. "Aby nedošlo k nepříznivým dopadům na výrobu just-in-time a na naše evropské dodavatelské řetězce," dodala mluvčí.

Škoda již dříve uvedla, že je pro ni důležité také vzájemné uznávání homologací automobilů. Firmě nyní pro vývoz do Británie stačí evropská homologace, je ale otázkou, zda by Británie uznávala evropské homologační předpisy také po brexitu.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává v ČR asi 37 000 lidí.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat
Spojené království
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 4. 2021 17:01
Ivana Birtová (Realitní Shaker): Nízké sazby a malá nabídka hrají do karet investicím do nemovitostí
Bydlení
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
13. 4. 2021 17:01
Ronald Schubert (WOOD & Company): Největším rizikem je růst výnosů dluhopisů, současné úrovně ale…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
10. 4. 2021 20:31
Jaroslav Brychta (XTB): V rámci výsledkové sezóny budou nejdůležitější výhledy samotných firem
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
8. 4. 2021 17:01
Michal Semotan (J&T Banka): Brzdou růstu akcií ČEZ je i jeho management, zajímavými tituly jsou na…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat