Slovinská společnost Gorenje hledá strategického partnera

Slovinský výrobce domácích spotřebičů Gorenje aktivně hledá strategického partnera s cílem zefektivnit výrobu a posílit postavení své značky. Vyplývá to z jeho čtvrtečního prohlášení.
Gorenje patří v Evropě k menším subjektům, na evropském trhu má kolem čtyř procent a snaží se tam vzdorovat síle takových globálních hráčů, jako jsou švédský Electrolux a americký Whirlpool. Vhodného partnera a potencionálního akcionáře by firma ráda nalezla do konce třetího čtvrtletí příštího roku.
Gorenje je druhým největším slovinským exportérem. Za prvních devět měsíců letošního roku se jeho čistý zisk zvýšil o 12 % na 4,6 milionu eur a tržby stouply o téměř pět procent na 944 milionů. Kvůli růstu cen surovin však letos firma nesplní plán zisku ve výši 13 milionů eur.
Před rokem společnost jednala o převzetí japonským výrobcem elektroniky Panasonic, nakonec ale z dohody sešlo s odůvodněním, že koupě slovinského podniku v souladu se současnou investiční strategií Panasonic. Od té doby akcie Gorenje ztratily 33 %.
Zdroj: ČTK