Sobotka: Vedení Aeroholdingu musí o záchraně ČSA jednat s odbory

Vedení Českého Aeroholdingu musí o záchraně ČSA jednat s odbory. Řada připomínek zaměstnanců k tomu, jak v současnosti České aerolinie fungují, je oprávněná. Na čtvrtečním setkání s novináři po jednání zástupců Aeroholdingu, odborů a členů vlády to řekl premiér Bohuslav Sobotka. Na nedostatek komunikace ze strany vedení státní společnosti si odbory dlouhodobě stěžují.

Restrukturalizační plán současného managementu Aeroholdingu na ozdravení ČSA je podle Sobotky jedna věc, druhou podmínkou úspěšné záchrany společnosti je o tomto plánu jednat se zástupci zaměstnanců. "Předpokládám že v příštích dnech s nimi vedení Aeroholdingu bude velmi intenzivně jednat," dodal předseda vlády.

Problémy v ČSA způsobil záměr společnosti propustit téměř třetinu pilotů a bezmála polovinu letušek a stevardů. Odborová organizace posádek letadel kvůli tomu vyhlásila stávkovou pohotovost. Odborům se rovněž nelíbí přístup Korean Air, které v loňském roce do tuzemského dopravce majetkově vstoupily a od kterého se očekávaly investice a následné zlepšení hospodářské situace v ČSA.

Korejský dopravce loni získal 44% podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas.

Majitelé aerolinií, Český Aeroholding a Korean Air, podle médií v předchozích dnech jednali o finanční injekci pro leteckého dopravce. Maximálně by mělo jít o 37 milionů dolarů, tedy asi 800 milionů korun, napsal deník E15. "To číslo se mění, mění se každým den a mění se směrem dolů," řekl listu šéf Aeroholdingu Václav Řehoř. Letos firma od dubna do září přitom podle informací Lidových novin dosáhla provozního zisku 183 milionů korun.

Za loňský rok ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun. V současnosti společnost zaměstnává 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1 500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím personál dopravce představovalo přes 2 tisíce lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí.

Zdroj:
ČTK
Česká republika
Přestat sledovat
Doprava
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
23. 2. 2021 17:01
Kateřina Zychová (Verdi Capital): Hotovost držíme na minimu. Smysl dávají akcie, zvažujeme větší…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
22. 2. 2021 17:06
Šnobr: Případná akvizice Vodafonu ze strany ČEZ by nemusela mít dopad na dividendu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Fúze a akvizice
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
22. 2. 2021 12:01
Investorský magazín: Ropná rally jako důsledek spekulací, nebo proces opřený o fundamenty?
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Komerční reality
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
20. 2. 2021 20:31
Filip Kejla (WOOD & Company): Sledujte výnosy dluhopisů a volatilitu, hlubší korekci ale v záplavě…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat