USA: Index spotřebitelské důvěry Michiganské univerzity v listopadu roste na nové 7leté maximum 89,4 bodu
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v polovině tohoto měsíce vyhoupla na nové maximum za více než sedm let. Index spotřebitelské důvěry Michiganské univerzity v listopadu podle předběžných údajů roste na 89,4 bodu, nejvyšší hodnotu od od července 2007. Čekal se mírnější růst na 87,5 bodu z 86,9 bodu v říjnu. Náladu spotřebitelů podpořil růst zaměstnanosti a levnější benzin.

Ukazatel, který vystihuje, jak spotřebitelé hodnotí současnou hospodářskou situaci, vzrostl o téměř pět bodů na 103 bodů. Index spotřebitelských očekávání se zvýšil o bod na 80,6 bodu. Očekávání růstu příjmů jsou ale nadále nízká a zůstávají pod očekávanou inflací. "Většina domácností stále očekává pokles životní úrovně," uvedl ke zprávě šéf průzkumu Richard Curtin.

Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně a snaží se z nich odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Kategorie spotřebních výdajů se na hrubém domácím produktu USA podílí asi dvěma třetinami.