Verizon a Unilever se připojí k bojkotu reklamy na Facebooku, Coca-Cola přestane na 30 dní inzerovat na všech sociálních sítích

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications pozastaví v červenci svou reklamu na Facebooku. Podpoří tak kampaň, která má upozornit na to, že tato sociální síť nedělá dost pro to, aby zastavila nenávistné projevy na svých platformách. Podobný krok ohlásil také britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever, který do konce roku přeruší inzerci ve Spojených státech na Facebooku, Instragramu i Twitteru. Nápojářský obr Coca-Cola pak uvedl, že přestane minimálně na 30 dní inzerovat celosvětově na všech sociálních sítích.

Akcie Facebooku a Twitteru v pátek kvůli bojkotu výrazně oslabovaly. "Reklamu pozastavujeme, dokud Facebook nevytvoří přijatelné řešení, které nás uklidní a které bude v souladu s řešením, jaké máme s YouTube a dalšími partnery," řekl mluvčí Verizonu. Unilever ve svém prohlášení poukázal mimo jiné na polarizovanou atmosféru před listopadovými prezidentskými volbami v USA.

Společnost Coca-Cola upozornila, že v jejím případě "nejde o bojkot", ale jen o "přestávku v inzerování" s cílem získat čas na analýzu a uvažování o případné revizi reklamní strategie. Ředitel a předseda představenstva Coca-Coly James Quincey ale v souvislosti s oznámením uvedl, že "na světě ani na sociálních sítích není místo pro rasismus".

Americké skupiny bránící lidská práva vyzvaly značky, aby podpořily kampaň Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk), která protestuje proti laxnímu přístupu největší sociální sítě světa k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím. Nezisková organizace Liga proti hanobení (ADL) v dopise inzerentům uvedla, že našla na Facebooku reklamu Verizonu vedle videa obsahujícího antisemitskou rétoriku od konspirační skupiny QAnon.

K bojkotu reklamy se už připojily desítky firem. Z těch větších jsou to třeba výrobce zmrzliny Ben & Jerry's či outdoorového vybavení Patagonia a The North Face.

Šéf Facebooku přišel kvůli bojkotu reklamy o 7,2 miliardy dolarů
Šéf americké společnosti Facebook Mark Zuckerberg přišel kvůli bojkotu reklamy na této sociální síti o 7,2 miliardy dolarů. Informovala o tom v sobotu agentura Bloomberg. Ke kampani, která má upozornit na to, že firma nedělá dost pro to, aby zastavila nenávistné projevy na svých platformách, se dosud přidalo kolem 90 velkých inzerentů. Akcie Facebooku v pátek klesly o 8,3 %, nejvíce za poslední tři měsíce.

Ve snaze zmírnit škody Facebook tento týden zintenzivnil kontakt s inzerenty. Podle lidí z oboru ale nepřislíbil žádné konkrétní změny. V pátek šéf Facebooku Mark Zuckerberg řekl, že sociální síť bude přísněji moderovat obsah příspěvků, nenávistná sdělení v reklamách zakáže a bude upozorňovat na problematické příspěvky.

Jeden z největších inzerentů na Facebooku, spotřebitelský gigant Procter & Gamble, ve středu sdělil, že uskuteční revizi reklamních platforem a přestane používat ty, na kterých najde nenávistný obsah. Odmítl však říci, zda dospěl k rozhodnutí v případě Facebooku.

Internetová reklama je pro Facebook hlavním zdrojem výnosů, které loni dosáhly 70,7 miliardy dolarů. Podle odhadu společnosti eMarketer by v letošním roce výnosy firmy z reklamy v USA měly stoupnout o pět procent na 31,4 miliardy dolarů.

Kampaň Stop Hate for Profit spustila minulý týden skupina zahrnující organizace jako ADL, asociaci bojující za práva nebělošského obyvatelstva NAACP či Color of Change (Barva změny) usilující o širší politické zastoupení černošského obyvatelstva. Kampaň má být reakcí na to, že Facebook dlouhodobě umožňuje zveřejňovat na svých platformách rasistický, násilný a prokazatelně nepravdivý obsah. Vyzývá inzerenty, aby vyvinuli tlak na firmu, aby na svých platformách přijala přísnější opatření proti takovému obsahu, a aby v červenci pozastavili výdaje za reklamu na Facebooku.

Zpráva Evropské komise tento měsíc uvedla, že Facebook loni odstranil 86 % nenávistných projevů. O rok dříve to bylo 82,6 %. Facebook tvrdí, že téměř veškerý obsah, který porušuje jeho zásady, je automaticky rozpoznán systémem a je odstraněn ještě před oznámením.

Zdroj:
ČTK, CNBC
Facebook
Přestat sledovat
Sociální sítě
Přestat sledovat
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Verizon Communications
Přestat sledovat
Unilever
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
23. 2. 2021 17:01
Kateřina Zychová (Verdi Capital): Hotovost držíme na minimu. Smysl dávají akcie, zvažujeme větší…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
22. 2. 2021 17:06
Šnobr: Případná akvizice Vodafonu ze strany ČEZ by nemusela mít dopad na dividendu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Fúze a akvizice
Přestat sledovat
Telekomunikace
Přestat sledovat
22. 2. 2021 12:01
Investorský magazín: Ropná rally jako důsledek spekulací, nebo proces opřený o fundamenty?
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Komerční reality
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
20. 2. 2021 20:31
Filip Kejla (WOOD & Company): Sledujte výnosy dluhopisů a volatilitu, hlubší korekci ale v záplavě…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat