19. 1. 2021 7:00
Erik Best: Trump, Biden a rozpadající se USA? Vlastně nic nového pod sluncem
Německá automobilka BMW chce letos dostat prodej svých vozů poprvé nad hranici dvou milionů automobilů, a posílit si tím pozici jedničky na trhu luxusních vozů. BMW to uvedla ve čtvrtečním sdělení zároveň s příznivými dílčími výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Loni BMW zvýšila odbyt o 6,4 % na 1,96 milionu vozů. Podařilo se jí to hlavně díky poptávce v Číně a ve Spojených státech.
Provozní zisk automobilové divize BMW za čtvrté čtvrtletí navzdory vyššímu odbytu klesl o 14 % na 1,77 miliardy eur. Firma to vysvětlila investicemi do úsporných palivových technologií a nových modelů. Analytici podle agentury Reuters čekali hlubší pokles ziskovosti. Podrobné výsledky firma oznámí 19. března.
BMW již dříve uvedla, že Čína se loni stala jejím největším trhem a vystřídala na této pozici Spojené státy. Prodej v Číně se loni zvýšil o téměř pětinu na více než 390 000 vozů.