25. 2. 2021 21:31
ŽIVĚ: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu (ABCD investora)
Švédskému oděvnímu řetězci Hennes & Mauritz (H&M) vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí zisk o 22 % na 4,4 miliardy švédských korun. Firmě pomohl zájem především o novou letní kolekci, hlavně v Číně a Japonsku. Tržby za tři měsíce do konce srpna vzrostly o 11,1 % na 32 miliard SEK.
Zisk před zdaněním se zvýšil o téměř pětinu na 5,83 miliardy SEK, což je lepší výsledek, než se čekalo. Analytici v anketě agentury Reuters totiž v průměru očekávali zisk 5,53 miliardy SEK.
Generální ředitel Karl-Johan Persson je v dalším výhledu vývoje hospodaření optimistický. Upozornil, že srpnové zahájení internetového prodeje v USA bylo "velmi úspěšné".
Za devět měsíců fiskálního roku firma otevřela po celém světě 215 nových obchodů. Podnik zopakoval, že jeho cílem je zvyšovat počet obchodů o deset až 15 % ročně.
Hlavním konkurentem H&M je španělská společnost Inditex. H&M se zaměřuje na levné a módní oděvy nejen pro ženy, ale také pro muže a děti. Po celém světě, včetně České republiky, má více než 2 700 obchodů. Kromě nejznámějšího řetězce stejného jména provozuje také řetězec Collection of Style (COS), který prodává dražší oděvy, a pak menší počet obchodů Monki a Weekday, zaměřených na náctileté.