Dubajská Emaar koupí webovou módní stránku Namshi

Dubajský provozovatel luxusních nákupních center Emaar Malls koupí za 151 milionů dolarů nadpoloviční podíl v internetovém prodejci módy Namshi. Podíl 51 procent získá od společnosti Global Fashion Group (GFG), což je firma založená německou technologickou investiční skupinou Rocket Internet. Středeční sdělení dubajské firmy je dalším dokladem zostřující se konkurence v sektoru internetového prodeje na Blízkém východě, uvedla agentura Reuters.
Emaar Malls je maloobchodní divizí největší dubajské developerské společnosti Emaar Properties, kterou vlastní miliardář Muhammad Alabbár. Ten loni od investorů z oblasti získal miliardu dolarů a založil firmu pro internetový prodej na Blízkém východě pod značkou Noon, ta ale ještě nezahájila činnost. Emaar se pro ni v březnu snažila koupit předního arabského internetového prodejce Souq.com, toho jí však přebral americký gigant Amazon.
Emaar Malls provozuje nákupní středisko Dubai Mall, které se na tržbách z prodeje luxusního zboží v emirátu podílí ze zhruba 50 procent. Emaar Properties v Dubaji postavila největší budovu světa, mrakodrap Burdž Chalífa. Alabbár se stále více soustředí na investice do technologií a elektronického obchodu.
Internetový prodej na Blízkém východě zažívá rychlý rozvoj. Kuvajt, Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty patří ke světové špičce v počtu mobilních telefonů na obyvatele. Do roku 2020 by měla hodnota tržeb internetového prodeje v oblasti dosáhnout 20 miliard dolarů, odhadla loni konzultační firma A.T. Kearney.
Zdroj: ČTK