Nestlé koupila za 5,8 miliardy USD hlavní značky výrobce vitaminů Bountiful

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé koupila od výrobce potravinových doplňků Bountiful jeho hlavní značky vitaminů a doplňků za 5,75 miliardy USD. Nestlé v pátek uvedla, že akvizice jí pomůže expandovat v sektoru zdraví a výživy, který roste rychleji než sektor s balenými potravinami.
Dohoda zahrnuje značky Nature's Bounty, Solgar, Osteo Bi-Flex a Puritan's Pride. Naopak nezahrnuje značky pro sportovní a aktivní výživu Pure Protein, Body Fortress a MET-Rx ani Dr.Organics a kanadské aktivity zaměřené na volně prodejné léky, které se podle Nestlé nehodí do její divize Nestlé Health Science. Akvizice by měla být dokončena v druhé polovině roku.
Tržby koupených značek za rok do konce letošního března činily 1,87 miliardy USD. Marže EBITDA, tedy podíl hrubého provozního zisku na tržbách, těchto značek činila 18,3 %. Nestlé očekává zvýšení marže od roku 2024, kdy budou plně zavedeny veškeré úspory z nákupu značek.
Nestlé už v pondělí uvedla, že má o nákup těchto značek zájem. Pro firmu, která je největším světovým producentem balených potravin, dává podle analytiků akvizice smysl. V posledních pěti letech prodej výživových potravin podle údajů společnosti Euromonitor rostl v průměru o 5,8 % ročně, zatímco prodej balených potravin o 4,7 %.
Nestlé podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 350 000 zaměstnanců. Vyrábí například kávy Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies.
Zdroj: ČTK