WOOD SPAC One chce koupit firmu Footshop, čeká na souhlas investorů

Speciální akviziční společnost WOOD SPAC One, jež je součástí WOOD & Company, po intenzivním hledání a vyjednávání představila vhodnou cílovou firmu. Se stávajícími majiteli společnosti Footshop, která je předním on-line prodejcem prémiové streetwearové obuvi a oblečení ve střední a východní Evropě sídlícím v Česku, učinila dohodu na odkoupení až 49% podílu. Dohoda teď podléhá schválení akcionářů WOOD SPAC One. Pokud bude transakce odsouhlasena, dojde k akvizici podílu ve firmě Footshop a poté k fúzi společností, čímž se akcie Footshopu stanou veřejně obchodovanými na pražské burze.
Úpis akcií společnosti WOOD SPAC One probíhal v loňském roce mezi 10. únorem a 29. dubnem. Za toto období vložilo do prázdné schránky SPAC přes 400 investorů částku 540 milionů korun. Po květnovém uvedení společnosti na pražskou burzu byla zahájena akviziční fáze, na kterou měla WOOD SPAC One dva roky.
"Jsem rád, že se nám podařilo najít zajímavý subjekt v kratší lhůtě a už po roce můžeme investorům představit společnost Footshop, která má velmi dobrý rozvojový a investiční potenciál. Navrhovaná transakce splňuje všechna investiční kritéria stanovená v prospektu SPAC, další krok je na investorech," říká Oliver Polyák, manažer investičního bankovnictví WOOD & Company, který je zároveň členem představenstva WOOD SPAC One. Valná hromada WOOD SPAC One k rozhodnutí o transakci ze strany akcionářů proběhne 16. května.
"Věřím, že jsme naplnili očekávání a nevěsta, kterou jsme vybrali, získá ano od investorů k realizaci domluvené transakce," dodává výkonný ředitel WOOD & Company Vladimír Jaroš.
Footshop je evropský maloobchodní prodejce prémiové streetwearové obuvi a oblečení, který byl založený v roce 2012 Peterem Hajdučkem. Společnost prodává produkty on-line především v Evropě, její e-shop je ale dostupný celosvětově. Tržby společnosti za rok 2022 přesáhly miliardu korun, přičemž 70 % z nich tvoří tržby mimo Českou republiku. Footshop zároveň provozuje tři prémiové kamenné obchody, a to v Praze, Budapešti a Bukurešti.
"Zákazníkům už léta přinášíme ty nejlepší - a zároveň často těžko dostupné - kolekce tenisek a oblečení. Nyní se budeme snažit přinášet hodnotu také našim investorům, obzvláště pokud se jimi budou moci díky burze stát právě i naši fanoušci. Pro Footshop je tato událost skvělou příležitostí, jak dále upevňovat svou pozici v regionu a naplňovat své vize," říká Peter Hajduček, výkonný ředitel společnosti Footshop. Jedním ze zdrojů růstu společnosti je podle něj rozšiřování nabídky, kdy oblečení a doplňky nyní tvoří už 30 % tržeb firmy. Na tiskové konferenci Hajduček uvedl, že společnost plánuje pokračovat v expanzi (regiony, obchody) a rozvoji technologií (mobilní aplikace) a chce se soustředit i na vlastní výrobu.
Podle údajů v prezentaci pro investory WOOD SPAC One loni společnost Footshop dosáhla tržeb 1,06 miliardy korun a upraveného provozního zisku EBITDA 21 milionů korun. Pro rok 2023 Footshop čeká růst tržeb o 11-17 % na 1,18-1,24 miliardy korun a růst upraveného provozního zisku EBITDA o 145-185 % na 52-60 milionů korun.
Díky zaměření na streetwearovou komunitu se společnost Footshop stala partnerem světových značek, jako jsou Adidas, Nike, Converse či Vans, pro distribuci jejich prémiových řad obuvi i oblečení. Některé řady produktů prodává jako jediná v regionu. V některých zemích včetně České republiky je v segmentu prémiové streetwearové obuvi a oblečení jedničkou na trhu.
V roce 2021 Footshop koupil svého hlavního konkurenta v České republice, společnost Queens, pod jejíž značkou nadále provozuje e-shop. Stávajícími podílníky Footshopu jsou Peter Hajduček (zakladatel a výkonný ředitel), Marcel Vargaeštók (angel investor), český venture kapitálový fond Kaya a česko-slovenská investiční platforma pro přímé investice do růstových společností Crowdberry.
Zdroj: WOOD & Company