WSJ: Meta Platforms jedná o koupi podílu ve výrobci brýlí Ray-Ban
Americká internetová společnost Meta Platforms jedná o koupi 5% podílu ve firmě EssilorLuxottica, která je mimo jiné výrobcem brýlí značky Ray-Ban. S odkazem na své zdroje o tom ve čtvrtek informoval americký deník The Wall Street Journal (WSJ). Hodnota podílu by podle aktuální tržní hodnoty tohoto největšího světového výrobce brýlí mohla činit asi 4,5 miliardy eur.
Meta, která je mateřským podnikem sítí Facebook a Instagram, s italsko-francouzskou firmou spolupracuje při výrobě chytrých brýlí Ray-Ban. Případná dohoda by podle agentury Reuters mohla Metě poskytnout další kontrolu nad plánem vývoje chytrých brýlí v době, kdy technologičtí giganti včetně Applu investují miliony do vytváření špičkových přístrojů založených na technologiích rozšířené a smíšené reality.
Francouzská společnosti Essilor a italská Luxottica se spojily v roce 2018. Největším investorem ve firmě je holding Delfin, který vlastní rodina zesnulého zakladatele společnosti Luxottica Leonarda Del Vecchia s podílem téměř 33 %.
Chytré brýle Ray-Ban Meta se začaly prodávat v roce 2021. Jsou důležitou součástí portfolia spotřebitelských produktů společnosti Meta.
Zdroj: ČTK