Hyundai upravuje strategii v Číně, společný podnik firmy prodává tamní továrnu

Automobilka Beijing Hyundai Motor nabídla k prodeji svou továrnu v západočínském městě Čchung-čching s vyvolávací cenou 3,68 miliardy jüanů (zhruba 11 miliard Kč). Informovala o tom v úterý agentura Reuters. Beijing Hyundai Motor je společným podnikem jihokorejské automobilky Hyundai Motor a čínské firmy Beijing Automotive Group. Hyundai nyní upravuje svou strategii pro čínský trh v reakci na ostrou cenovou konkurenci a slábnoucí poptávku.
Továrna zahájila výrobu v roce 2017 s kapacitou 300 000 vozů ročně. "Hyundai Motor pracuje na různých opatřeních ke zlepšení výkonu v Číně. Plánujeme podpořit snahu o zvýšení ziskovosti optimalizací výroby," řekl agentuře Reuters mluvčí jihokorejské automobilky. "O kupcích a časovém harmonogramu prodeje ještě nebylo rozhodnuto," dodal.
Automobilka Hyundai už v červnu oznámila, že bude pokračovat v restrukturalizaci čínských aktivit a že se zaměří na jejich ziskovost. Podnik měl v minulosti v Číně pět továren, jednu z nich ale prodal už v roce 2021. Automobilka plánuje, že bude v Číně provozovat časem jen dvě továrny.
Hyundai se spolu se svou sesterskou společností Kia Motors řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. Firmy se ale v posledních letech potýkají s poklesem prodeje v Číně.
Automobilka Hyundai teď nicméně rozšiřuje své aktivity v sousední Indii. Minulý týden oznámila, že se dohodla na koupi továrny amerického konkurenta General Motors (GM) v západoindickém státě Maháráštra.
Továrna GM má výrobní kapacitu 130 000 vozů ročně. Automobilka Hyundai už v prvním pololetí zvýšila svou výrobní kapacitu v Indii o 70 000 na 820 000 vozů ročně. Převzetí továrny GM má firmě pomoci dosáhnout v Indii výroby zhruba milionu vozů ročně.
Zdroj: ČTK