Indická firma zaměřená na rozvoz jídla Zomato chce vstoupit na burzu

Indická společnost zabývající se rozvozem jídla Zomato požádala o povolení k primární veřejné nabídce akcií v hodnotě až 82,5 miliardy rupií (23,9 miliardy Kč). Firma tak chce využít zájmu o objednávky jídla přes internet, který podpořila pandemie. Zomato podporuje čínská finančně-technologická společnost Ant Group.
Zomato zahájila provoz v roce 2008 a patří k předním indickým startupům. V současnosti působí ve 24 zemích a má přes 5 000 zaměstnanců. V Indii jsou jejími konkurenty firmy Swiggy a Amazon. Podle výzkumné společnosti RedSeer je hodnota indického trhu rozvozu jídla 4,2 miliardy USD a v současnosti mu dominují právě Swiggy a Zomato. Amazon je relativně nový a menší hráč.
Za fiskální rok do konce loňského března Zomato zvýšila tržby o 98,4 %. Ztráta se však prohloubila na 23,67 miliardy rupií z 9,65 miliardy rupií o rok dříve.
Zomato plánuje nabídnou nové akcie v hodnotě až 75 miliard rupií. Hlavní akcionář Info Edge pak chce prodat své akcie za 7,5 miliardy rupií. Zisk z prodeje akcií chce Zomato použít mimo jiné na svůj další růst.
"Jako jediná internetová platforma pro rozvoz jídla v Indii zažije Zomato určitě skvělý debut," uvedl analytik Šikher Džain ze společnosti Anand Rathi. "Je to internetová společnost, známá značka, její obchodní model je udržitelný v pandemii, takže lze očekávat velký zájem."
Indie je v letošním roce jedním z nejaktivnějších trhů pro primární nabídky akcií. Pomohl jí přiliv peněz ze zahraničí a vysoký zájem od drobných domácích investorů. Na konci března ale nadšení investorů z akcií a primárních nabídek utlumila nová vlna nemoci covid-19.
Zomato v únoru získala od pěti investorů, včetně fondu Tiger Global Management, 250 milionů USD. To firmu ohodnotilo na 5,4 miliardy USD.
Zdroj: ČTK