3 akcie, které vám mohou po hlubokém propadu vydělat balík

Když cena akcie propadne na zlomek ceny, může to znamenat, že je s firmou konec, nebo že je to příležitost k nákupu. V případě uhelné NWR z pražské burzy platí spíše to první. Existuje však řada akcií v podobné situaci, na kterých mohou ti, kdo mají pevné nervy a nebojí se rizika, vydělat velké peníze. Důkazem toho jsou některé bankovní akcie po finanční krizi. Následující tři tipy se týkají akcií, jejichž ceny se v poslední době propadly o více než 20 %.
Za poslední měsíc se vyskytlo jen 9 akcií (z 2 781 amerických akcií s tržní kapitalizací vyšší než 300 milionů USD), které ztratily přes 20 % své hodnoty. Většina z nich není dobrá investice a investor by se jim měl vyhnout. Zkušený hráč, který dokáže oddělit odůvodněný propad od přehnaného poklesu, ale může využít nízkých cen k vysokým ziskům.
Pokud máte silný žaludek plavit se po rozbouřeném moři volatility, jsou tři z těchto devíti akcií hodny vaší pozornosti. Dlouhodobě mají všechny uvedené firmy velký potenciál, držte si ale klobouky, protože vás s nimi čeká divoká jízda. A raději si dejte stranou nějakou hotovost, kdyby jejich kurz propadl o dalších 10 %.
1. Quiksilver
Řekněme si to na rovinu - Quiksilveru se nedaří již několik let, takže pokles ceny akcií pod 2 USD není až takové překvapení. Skokový výprodej a propad o 30 % spustily na začátku září špatné kvartální výsledky. Ty ostatně zaostaly za očekáváním v 9 z 11 posledních kvartálů. Firmě se nedaří od roku 2005, kdy za 320 milionů koupila firmu Rossignol. V lednu 2013 přišel do čela firmy ostřílený veterán Andy Mooney, který 11 let pracoval pro Disney a 20 let pro Nike. Akcie se po jeho příchodu dostaly k 9 USD, než opět spadly na dno kvůli velmi slabým posledním dvěma kvartálům.
Nedejte však na první dojem. Firma má tři silné značky - Quiksilver, DC Shoes a Roxy. Mooney se snaží vytěžit z těchto značek maximum a meziročně zvýšil o 50 % marketingové výdaje. Vlastní síti obchodů (firma jich má přes 650) se daří zvyšovat tržby. I internetový byznys zaznamenal meziročně 10% růst tržeb. Do formy se tedy musí dostat velkoobchod, na čemž Mooney intenzivně pracuje. Firmě jde o to, aby přesvědčila lidi kupovat Quiksilver nejen ve vlastních obchodech společnosti, ale hlavně ve velkých řetězcích. A to se může podařit. Firma má na druhou stranu vysoký dluh a hodiny tikají stále hlasitěji. Nicméně na tak nízkých cenách jde o zajímavou příležitost.
2. Conn's
Texaský řetězec prodávající elektroniku, příslušenství a nábytek má problém především s úvěrovým segmentem. Firma se na něj dost spoléhala a maskovala jím horší výkon maloobchodní části. Jenže ve fiskálním roce 2014 se provozní zisk v úvěrové divizi snížil na polovinu kvůli nárůstu špatných půjček. V posledním kvartálu to vedlo k provozní ztrátě ve srovnání se ziskem 7,5 milionu USD před rokem. Je proto pochopitelné, že akciím firmy došla pára a ceny prudce propadly.
Můžete se ptát: "Proč by mě měla tato firma vůbec zajímat?" Existují dva důvody.
- V Conn's mohou přijít k rozumu a po 45 letech úvěrový byznys prodat. Je to přece jen maloobchodní řetězec, ne banka.
- Společnost je právě uprostřed poklesové fáze cyklu.
Pokud by došlo k prodeji úvěrové divize, je vysoce pravděpodobné, že by dlouhodobě čekal akcie prudký růst. Ale i druhý důvod stačí k tomu, aby se časem cenné papíry firmy odrazily ode dna.
3. Noodles & Company
Síť občerstvení Noodles & Company debutovala na burze teprve loni v červnu. První den obchodování se cena akcií firmy zdvojnásobila a dosáhla 36 USD. Jenže od té doby to s akciemi firmy šlo z kopce. Jeden čas se cena akcie dostala až pod upisovací hodnotu 18 USD. V srpnu zveřejnila společnost výsledky, které investory zklamaly, s výhledem nulového růstu tržeb v restauracích.
Noodles & Company není výjimkou. V případě IPO se stává často, že cena akcií se do roka dostane pod upisovací hodnotu. Prvotní nadšení vyprchá, spekulanti vyprodají pozice a akcie se mohou vydat jediným směrem - dolů. Jenže byznys firmy je na tom dobře. Analytik z UBS Keith Siegner zvýšil v září doporučení na její akcie z "držet" na "koupit". Podle něj jde o jeden z nejlepších růstových příběhů v sektoru pohostinství. Firma má nejlepší návratnost hotovosti v rámci konkurence. Současná cena jejích akcií tak může být velmi výhodnou příležitostí k nákupu.
Zdroj: InvestorPlace.com