V hledáčku investičního makléře: Volkswagen pod palbou

Společnost Volkswagen zveřejnila koncem května hospodářské výsledky za první kvartál letošního roku. Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali, že provozní zisk klesne o více než 17 %, oznámená čísla ale výrazně předčila očekávání (koncern reportoval provozní zisk o 3,4 % vyšší, konkrétně 3,44 miliardy eur).

Hospodářské výsledky reportovala i mladoboleslavská Škoda Auto. Provozní zisk jí v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o 30 % na 8,5 miliardy korun. Firma již v dubnu oznámila, že měla za první kvartál nejvyšší odbyt v historii (téměř 277 tisíc vozů). Na přelomu května a června společnost zaregistrovala v USA tři své modely (Octavia, Yeti a Superb). Na konci roku se čeká uvedení nového SUV Kodiaq.

Další silný zástupce koncernu, výrobce luxusních vozů Audi v prvním kvartálu vydělal 1,2 miliardy eur (-15 %). Ke špatným výsledkům výrazně přispěly problémy s airbagy (Audi si v prvním čtvrtletí dala stranou 100 milionů eur na případné problémy s airbagy Takata). "Dosáhli jsme cílů v oblasti ziskovosti prostřednictvím důsledného řízení nákladů. To nám dává finanční prostor pro cestu investic a inovací," uvedl finanční ředitel Audi Axel Strotbek. Audi uvede novou generaci A8 a v roce 2018 zahájí sériovou výrobu plně elektrického vozu.

Již několik měsíců se nejen v USA řeší problém s emisemi. Volkswagen bude muset v rámci mimosoudního vyrovnání odkoupit od majitelů problémové vozy. Na vyrovnání si firma již vytvořila několikamiliardový rozpočet. Co ale bude s těmito vozy dělat? Je to jednoduché – vozy jsou bezpečné, nejsou porouchané, nemají vadné šrouby jako více než 590 tisíc Fordů ani vadné bezpečnostní pásy jako asi 3 miliony Toyot. Takže odkoupené vozy může zbavit softwaru, který mylné emise zobrazuje, a může je prodat například v rozvojových zemích. Ve výsledku tedy nemusí mít takzvaná Dieselgate takové finanční dopady, jaké se původně odhadovaly. Nesmíme ale zapomenout na mnoho žalob, které byly na Volkswagen podány v USA a dalších zemích.

Na firmu se hrnou další problémy v USA. Zahraniční agentury v květnu informovaly o zahájení vyšetřování americké Komise pro mezinárodní obchod (ITC) ve věci toho, zda Volkswagen a nebo jeho dceřiné společnosti neporušily patenty, které souvisejí s vývojem hybridních vozidel. Tyto patenty vlastní americká společnost Paice.

Vrátí se hodnota akcií Volkswagenu i přes uvedené problémy v letech 2016 nebo 2017 ke 200 eurům? Napovědět mohou podrobnější výsledky celého koncernu.

Jak se vyvíjela cena akcií společnosti Volkswagen?

Zajímavé je srovnání s cenami akcií dalších německých automobilek, konkrétně BMW (zeleně) a Daimleru (fialově).

Dále nabízíme srovnání vývoje obou typů akcií Volkswagenu s indexem DAX a evropským indexem akcií automobilek.

A nakonec akcie Volkswagenu s Bollingerovými pásmy.

Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční makléř ČS
Přestat sledovat
21. 1. 2022 12:20
První obětí války je pravda. Situace v Kazachstánu toho může být (dalším) příkladem
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Kazachstán
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
21. 1. 2022 10:21
Jakobsen (Saxo Bank): Rozvíjející se trhy včetně střední a východní Evropy mohou mít s koncem…
Centrální banky
Přestat sledovat
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Emerging markets
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Kvantitativní uvolňování
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
21. 1. 2022 6:41
Petr Šrámek (Longevitytech.fund): Toto jsou zajímavé firmy z portfolia našeho fondu private equity,…
Investiční tipy
Přestat sledovat
Podílové fondy
Přestat sledovat
Private equity
Přestat sledovat
Zdravotnictví a zdravotní péče
Přestat sledovat
20. 1. 2022 10:21
Budinský (VŠFS): Inflace v Česku může být i dvojciferná, podstatné ale bude, jak dlouho budou ceny…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat