Fakta o Applu, která vás budou zajímat

Technologický Apple se během poslední dekády opanoval hitparády popularity. Co mu pomohlo? Inovativní přístup, vyhraněná, ale stále se zvětšující armáda spotřebitelů, která podporuje svého oblíbence, a konečně logo jablíčka, ve kterém je skryta absolutní jistota na trhu. Poslední roky je Apple v tomto směru velkou inspirací i pro konkurenční Microsoft.
Společnosti se podařilo v roce 2009 zvýšit tržby o 22 miliard dolarů. Celkově se firmě Apple podařilo dosáhnout na tržbách 65 miliard. To je víc než HDP Chorvatska nebo Iráku.
Tržby za loňský rok zároveň pomohly Applu ke zdolání věčného rivala Microsoftu.
Jen tržby v Evropě dosáhly v roce 2009 7 miliard.
iPhone se na tržbách podílí téměř 40 procenty. V roce 2009 jich firma prodala 40 milionů. To je 110 tisíc telefonů denně, 4 583 za hodinu, tedy 76 za minutu.
iTunes, tedy domovský internetový obchod Applu, vydělal v loňském roce 4 miliardy dolarů. To je o 25 procent více, než vydělala jedna z největších hudebních společností na světě Warner Music Group.
Prodejny Apple navýšily loni tržby o 3 miliardy dolarů.
Apple loni otevřel na 44 obchodů, celkem jich na konci roku 2009 bylo 317. Každý z nich vydělal společnosti 34 milionů dolarů. Denně firma prodávala neuvěřitelných 93 150 kusů zboží nebo služeb. A meziroční srovnání za letošní rok bude jistě také zajímavé.
Většinu tržeb tvoří prodeje produktů, které společnost uvedla na trh během posledních 10 let. Patří mezi ně iPod, iPhone i iPad, ačkoli ten jistě zklamal i řadu skalních fandů firmy. Téměř polovina tržeb spadá na výrobky představené během posledních 4 let.
Za výzkum utratil v loňském roce Apple 1,7 miliardy dolarů. Microsoft, který má nižší prodeje, utratil 8,7 miliardy. Lekce z efektivity číslo jedna.
Apple utratil v loňském roce 5,5 miliardy za marketing, Microsoft utratil ve stejném období 17 miliard. Lekce číslo dvě.
Applu se budeme věnovat i v sérii článků během příštího týdne. Sledujte Investiční web.
Zdroj: Business Insider