Steve Jobs (Apple) a jeho tajemství inovací

Steva Jobse lidé buď milují, nebo nenávidí. Pochybovat o jeho schopnosti inovovat technologické výrobky nemůže snad nikdo. Stál například za zrodem telefonů iPhone a pomohl Applu k titulu nejcennější technologické společnosti na světě. Jaký je tedy recept na úspěch ve stylu Steva Jobse?
1. Dělejte to s láskou
Steve Jobs podle svých slov celý život naslouchá svému srdci. A řídí se jím i v práci. Jeho práce je pro něj láskou a vášní, a to mu pomáhá vymýšlet převratné výrobky.
2. Udělejte díru do světa
Steve Jobs přemýšlí o svých vizích trochu jinak. A na pracovní místa přijímá podobně smýšlející lidi. Ti mu pomáhají proměnit vize ve skutečnost. To je hnacím motorem celé firmy Apple - vášeň a oddanost všech zaměstnanců.
3. Nakopněte mozek
Zkuste zauvažovat, jak ve skutečnosti přemýšlíte. Inovace neexistuje bez kreativity. Pro Steva Jobse je kreativita snad vrozená. S celou řadou zkušeností pak dodává firmě jedinečné know-how.
4. Prodávejte sny, ne produkty
O svých zákaznících přemýšlejte jinak. Pro Steva Jobse nejsou lidé, co kupují produkty Apple, obyčejní zákazníci. Jsou to lidé se sny, nadějemi a ambicemi. Jobs pomáhá těmto lidem plnit jejich sny.
5. Tisíce detailů? Nikdy
Design je u firmy Apple jednou z klíčových věcí. Steve Jobs má v tomto směru jediné pravidlo – jednoduchost. Na ní postavil téměř všechny produkty.
6. Udělejte z prodeje atrakci
Na firemní značku musejí lidé nahlížet jinak. Jobs odvedl v tomto směru kus práce a z obchodů Apple udělal stánky plné designu, výrobků (vše si můžete vyzkoušet) a technologií.
7. Zveličujte zprávy
Firemní zprávy jsou v podání Applu téměř uměním. Pokud totiž vyrobíte produkt, který bude převratný, ale nenadchnete pro něj spotřebitele, je vám k ničemu. Steve Jobs má patent na to, jak nadchnout lidi.
8. Nahlížejte na sebe jako na značku
Nezáleží na tom, zda programujete u sebe v ložnici, nebo máte obrovskou firmu. Je důležité si uvědomit, že reprezentujete tu nejdůležitější značku vůbec – sebe. Jak se oblékáte, jak chodíte, jak mluvíte - to všechno si lidé spojí se značkou, kterou propagujete. To, jak o sobě uvažujete, má na celé podnikání bezesporu obrovský vliv.
Zdroj: Business Insider
Aktuality
