US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

RegioJet loni přepravil 1,64 mil. cestujících, meziročně o 42 % více

RegioJet, který provozuje vlaky mezi Prahou a Ostravskem, loni přepravil 1,64 milionu cestujících, což je oproti předcházejícímu roku o 42 % více. Aby se dosud ztrátové hospodaření konečně dostalo do zisku, začne RegioJet od března jezdit ve špičce s desetivozovými soupravami, které pojmou až 550 lidí.

Redakce IW
Redakce IW
7. 1. 2014 | 15:32
Doprava

Letos chce majitel holdingu Student Agency Radim Jančura přepravit přes dva miliony cestujících a získat na trati, kde jezdí ještě České dráhy a Leo Express, většinu cestujících. "Jsem přesvědčen, že za březen už budeme v zisku. Doposud jsme měli strategii přežít, zlepšovat se a čekat na rozhodnutí antimonopolního úřadu," připomněl Jančura tři roky trvající řízení z podnětu RegioJetu, který nařkl České dráhy, že jezdí jako dominantní hráč na trhu za podnákladové ceny. "Jenže úřad může rozhodovat ještě dlouho, protože tvrdí, že nemá dostatečné informace k rozhodnutí," uvedl Jančura.

Leo Express zatím loňské statistiky nemá, v polovině listopadu však uvedl, že za první rok provozu svezl 800 tisíc cestujících. České dráhy počty za jednotlivé tratě nezveřejňují a tvrdí, že jako síťový dopravce nemohou sledovat počty cestujících na každé trati zvlášť. Leo Express si také udělal vlastní průzkum a tvrdí, že pendolina Českých drah obslouží čtvrtinu cestujících, RegioJet 45 % a on zbylých 30 %, na trati však jezdí ještě dotované vlaky Českých drah.

Dosavadní ztráty na ostravské trati brzdí plán RegioJetu na spolupráci s Deutsche Bahn na vlacích z Prahy do Hamburku. Banky mu nechtějí půjčit na nákup vagónů. "Sice máme ziskový byznys plán, ale ten jsme měli i s Ostravou. Když se však začne dominantní dopravce chovat iracionálně a začne jezdit pod náklady, plán nefunguje. A totéž se může stát i na trati do Berlína. Ziskový plán zde bude fungovat jen tehdy, když budeme jezdit sice bez dotací, ale sami," řekl Jančura.

Zdroj: ČTK

Doprava
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio