Pizza místo vyhledávače
|

Pizza místo vyhledávače

Představte si, že je rok 2004. Na burzu vstupuje společnost Google, z jejíchž akcií se během příštích patnácti let stane mimořádně žádané zboží. V jejím stínu se ale vyvezla k daleko výraznějšímu růstu společnost s obdobně dlouhou burzovní historií.

Americké akcie Srovnání investic Alphabet (Google)

Neokupuje titulky světových médií, a přesto nechává na burze za sebou gigant typu Googlu (od určité doby Alphabetu, což je pro účely tohoto srovnání jedno). Akcie společnosti Domino's Pizza na burze předvádějí, že intuice ovlivňovaná mediálním obrazem může investory klamat.

Od července 2004, kdy Domino's Pizza vstoupila na burzu, si její akcie připsaly 3 600 % (a to i navzdory 9% poklesu na konci minulého týdne, kdy investoři reagovali na slabší než očekávaný zisk firmy). Zhodnocení Googlu o bezmála 2 500 % (IPO měly firmy pár týdnů po sobě) je samozřejmě také impozantní, ale uplynulých pět let (respektive období od roku 2016) bylo navzdory mánii okolo akcií FAANG či FAAMG pro Domino's Pizza výrazně ziskovějších.

Zdroj: Bespoke Investment Group