Škoda letos v Evropě očekává přiblížení k úrovni výroby z doby před koronavirem

Škoda Auto očekává, že se letos v Evropě začne přibližovat k objemu výroby z doby před koronavirovou krizí. V roce 2019 vyrobila kolem 850 000 vozů značky Škoda a 100 000 aut značky Seat. Loni to bylo jen za značku Škoda o zhruba 200 000 vozů méně. Situace kolem nedostatku polovodičů by se měla u Škody i celého koncernu Volkswagen zklidnit v druhém pololetí letošního roku. V současnosti jsou ale s dodávkami čipů stále ještě problémy. Na setkání s novináři to v pondělí řekl člen představenstva Škody Auto pro oblast nákupu Karsten Schnake.

Na konci roku bude podle něj globální automobilový průmysl v situaci, kdy se automobilkám podaří dokončit zhruba sedm až osm milionů vozidel, pro které během koronavirové krize nebylo možné opatřit u subdodavatelů čipy.

Nedostatek čipů se naplno projevil loni poté, co automobilky v roce 2020 kvůli koronaviru nevyrobily zhruba 15 milionů z roční produkce 80 milionů vozů a neodebraly odpovídající množství polovodičů. Některé vozy potřebují kolem 2 000 až 3 000 čipů, ale hodně vybavené modely obsahují až 8 000 polovodičů. Výrobci čipů se proto obrátili na producenty počítačů a telekomunikačních zařízení, kteří výrobu neomezovali a čipy poptávali.

"Situace se postupně zlepšuje. Stále vyrábíme nedokončené vozy, do kterých potřebné součástky následně doplníme. Loni takto u Škody čekalo na dokončení 40 000 až 45 000 vozidel, letos je to řádově deset tisíc, ale situace se každý den mění," uvedl Schnake.

Kvůli čipové krizi v koncernu Volkswagen založili projekt COMPASS, v jehož čele stojí právě Schnake. Jeho tým řeší operativní a strategické zajištění dodávek polovodičů na další čtyři roky až pět let. Řeší strategické řízení nákupů komponent, ale i čipů. "Spolupracujeme s partnery z polovodičového průmyslu a můžeme si je nejen nakoupit, ale získáváme i důležité interní informace přímo z polovodičového průmyslu. Z nich se dozvídáme, že se sklady opět plní a že se opět čipy dostávají na trh. U mnoha typů vidíme navyšování kapacit na roky 2022 a 2023," dodal Schnake.

Koncern Vokswagen se podle něj zřejmě nebude přímo podílet na výrobě mikroprocesorů, ale jde cestou návrhu vlastní architektury polovodičů, které si nechá vyrobit u dodavatelů a bude je využívat v budoucí generaci svých vozidel.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Koronavirus
Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat

Videotéka

Obrázek: Investiční web
30. 6. 2022 21:00
V PÁTEK ve 13 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů (Ronald Schubert, WOOD & Company)
Alokace investic
Přestat sledovat
Defenzivní investování
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
Obrázek: Pexels.com
30. 6. 2022 17:09
O válce na Ukrajině, (ne)jednotě Evropské unie i potratech v Americe aneb Když (téměř) všechno…
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Geopolitika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Ukrajina
Přestat sledovat
Obrázek:
30. 6. 2022 12:27
Pírko (Bohemian Empire) & Žabža (FINAX): Jak "hrát" bouři na trzích a v ekonomice?
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Wikimedia Commons
29. 6. 2022 17:04
Americké akcie: Proč se (z)hroutí technologická bublina 2.0
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat