Ve Škodě Auto pokračuje rušení směn kvůli nedostatku čipů

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto pokračuje rušení části směn kvůli nedostatku čipů, které se používají v palubní elektronice. Výroba tak zůstává omezená. Kvůli nedostatku dílů se prodloužila i vánoční odstávka, řada zaměstnanců se do práce vrátila až v noci z neděle na pondělí, uvedl týdeník Škodovácký odborář. Podle dřívějšího vyjádření firmy se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku.

V tomto a dalším týdnu bude podle odborů pokračovat rušení nočních směn ve výrobě vozů v Mladé Boleslavi. Po oba týdny v nočních směnách nepojedou v Mladé Boleslavi obě montáže, svařovny ani lakovny. V některých provozech odpadají sobotní směny. V Kvasinách se naopak žádné směny neruší. Ve Vrchlabí i v Mladé Boleslavi na převodovkách a na motorech odpadají pondělní směny, v některých provozech i část úterních směn, páteční a sobotní směny. Na jednotlivých provozech jsou ale odstávky různé.

"Nadále také platí, že za zrušené směny pro zaměstnance vyjednávají Odbory KOVO náhradu ve výši 80 procent průměrné mzdy, což odpovídá přibližně dennímu výdělku," uvedly odbory.

První lednový týden využila Škoda Auto k dokončení rozdělaných vozů, povedlo se jich zkompletovat 18 880. "Do konce ledna by neměly zbýt žádné rozpracované vozy z předchozích měsíců, pochopitelně k nim v případě potřeby přibudou nové, ale už pouze ty pohyblivé, tedy s nižší rozpracovaností," uvedly odbory. Delší odstávka se využila také k údržbě zařízení a přípravám na větší investice.

Firma se nyní připravuje na kolektivní vyjednávání o růstu, začít má nejpozději do konce ledna. Firma se podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka pokusí udržet růst mezd pod úrovní inflace. "Zajímavý bude již začátek vyjednávání, kde se potkají dva návrhy - návrh firmy a zástupců zaměstnanců. Podle toho, jaké bude rozpětí, se okamžitě ukáže, jak bude vyjednávání vypadat, jestli bude docházet k názorovým a eventuálně pozdějším střetům a jaký bude typ pracovního boje ve všech formách," uvedl Povšík. Odbory jsou pro dosažení dohody připravené využít všech zákonných prostředků. Platnost současné kolektivní smlouvy skončí na konci března.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut. Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky. Škoda již dříve uvedla, že kvůli špatné situaci s čipy přišla o výrobu 250 000 až 300 000 aut.

Zdroj:
ČTK
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Polovodiče
Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat

Videotéka

18. 1. 2022 10:28
Martin Jahn (Škoda Auto): Rok nebo dva vyšší inflace zvládneme, ekonomika jen dohání inflačně chudou…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Ekonomika
Přestat sledovat
Evropská ekonomika
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
17. 1. 2022 12:00
Investorský magazín: Štěpán Pírko (Bohemian Empire), Steen Jakobsen (Saxo Bank) a jejich výhledy na…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
17. 1. 2022 9:30
Pavel Hadroušek (Fio banka): Dlouhodobé cykly naznačují, že je akciový trh v "časovém okně" pro…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
17. 1. 2022 6:26
Tětek (SatoshiLabs) & Vejmola (Bitcoinovej Kanál): Co je potřeba vědět o bitcoinu a spol. na prahu…
Bitcoin
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat