US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,00 %
NASDAQ+0,55 %
DOW JONES-0,16 %
PX+err %
ČEZ-0,08 %
NVIDIA+3,02 %

Kofole v prvním pololetí stouply tržby o 7,3 %, vydělala 28 milionů Kč

Nápojářské skupině Kofola ČeskoSlovensko v prvním pololetí stouply tržby meziročně o 7,3 % na 2,95 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA jí vzrostl o 34,6 % na 469,9 milionu korun a čistý zisk se jí zvýšil na 28 milionů korun z jednoho milionu korun. Hlavním důvodem výrazného meziročního zlepšení čísel je červnový růst poptávky po otevření trhů po pandemii covidu-19. Odhad EBITDA za letošní rok firma zpřesnila na 1,08-1,15 miliardy korun z 1,03-1,15 miliardy.

Redakce IW
Redakce IW
2. 9. 2021 | 17:09
Akcie ČR

"Zatímco v prvním čtvrtletí jsme prodávali téměř výhradně v segmentu retail, od počátku června rostla významně poptávka především díky otevření gastronomie. Trh byl konečně kompletní. Přálo nám také dobré počasí, které lákalo lidi ven, na výlety a dovolené. V kombinaci s dobře připravenými aktivitami a novinkami klíčových značek jsme dosáhli velmi dobrého výsledku," uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Po otevření letních zahrádek a turisticky atraktivních míst se zvýšil také prodej čepovaných nápojů. "Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejprve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích v čele s čepovanou Kofolou," uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Martin Pisklák. Finální červnová čísla za český a slovenský trh jsou podle něj nejlepší v historii firmy.

Kofola - výsledky za 1H2021

Kofola - výsledky za 1H2021

K dobrým výsledkům Kofoly přispěl i růst poptávky v adriatickém regionu. Před létem se tam rozvolnila protiepidemická opatření a do oblasti se hojně začali vracet turisté. Pisklák uvedl, že se to projevilo na prodejích značek Kofoly v čele s minerálními vodami Radenska a Studenac.

"Mezi důležité novinky v tomto regionu patří zahájení strategické spolupráce s největším výrobcem džusů v regionu - společností Fructal - a také stáčení chorvatské značky pramenité vody Studenac do lahví ze stoprocentně recyklovaného PET materiálu rPET," uvedla Kofola.

Za samotné druhé čtvrtletí vykázala Kofola tržby 1,80 miliardy Kč (2Q2020: 1,46 miliardy Kč), zisk EBITDA 379 milionů Kč (2Q2020: 230 milionů Kč) a čistý zisk 134 milionů Kč (2Q2020: 5 milionů Kč).

EBITDA marže byla v druhém čtvrtletí 21,1 % (meziročně +5,3 procentního bodu). Zadlužení kleslo na 3,3násobek poměru čistého dluhu k EBITDA z 4,1násobku v letošním prvním kvartálu, a to jednak díky silnému zisku EBITDA, jednak díky více než 50% snížení investic. Management v souladu s předchozí komunikací uvedl, že o výši dividendy rozhodne po letní sezóně.

Kofola - výsledky za 2Q2021

Kofola - výsledky za 2Q2021

Analytici: Výsledky za druhé čtvrtletí jsou solidní

"Tržby Kofoly se v HoReCa segmentu zotavily rychleji, než jsme očekávali, což může být částečně vysvětleno meziročně lepším počasím. Tržby v retailovém segmentu ovšem rostly také solidně. Marže byla podpořena lepším mixem tržeb a útlumem marketingových nákladů. Management 'pouze' zúžil rozpětí výhledu pro EBITDA, to nicméně nyní představuje výhled na asi 10% meziroční růst i přes komoditní a mzdové tlaky. Kofola by měla udržet zadlužení pod bankovními kovenanty i s výplatou dividendy na úrovni 3-4% dividendového výnosu. Ocenění akcií na úrovni zhruba 9násobku EV/EBITDA 2021e není vysoké ani po solidním růstu jejich ceny v předchozích měsících. Výsledky celkově hodnotíme pozitivně," napsal analytik Petr Bártek z České spořitelny.

"Nový interval výhledu pro EBITDA je v souladu s naším odhadem celoročního výsledku 1,09 miliardy Kč. Solidní výsledky Kofoly za druhé čtvrtletí a pozitivní komentář k letním měsícům podle nás mohou vést k pozitivní reakci trhu," doplnil analytik Pavel Ryska z J&T Banky.

Management Kofoly během konferenčního hovoru uvedl, že se společnosti z hlediska tržeb podařila celá letní sezóna (červen-srpen). Mimořádně silný byl červen, kdy tržby meziročně vzrostly o 25 %, v červenci přidaly 1 % a v srpnu 5 %.

"Růst v červenci a srpnu byl podle nás nižší kvůli vysoké srovnávací základně loňského léta. Na druhou stranu pokračuje růst cen vstupů a společnost pozoruje i mzdové tlaky. Tyto faktory již povedou ke zdražování finálních cen nápojů. Dopad vyšších cen vstupů bude pro Kofolu mírně zpožděný a pocítí jej výrazněji v druhé půlce roku. To je také důvod, proč management navzdory velmi dobrým tržbám v průběhu léta přímo nezvýšil výhled zisku EBITDA pro letošní rok," doplnil Pavel Ryska.

Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.

Kofola má téměř 2 000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Zdroj: Kofola ČeskoSlovensko, ČTK

Akcie ČRKofola ČeskoSlovenskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh