WSJ: BuzzFeed se chystá na burzu, využije k tomu specialisty na akvizice

Americká mediální společnost BuzzFeed se chystá na burzu a využije k tomu specialisty na akvizice. Tvrdí to zdroje ekonomického listu The Wall Street Journal (WSJ). BuzzFeed chce podle nich využít situace v odvětví a převzít některé další podobně zaměřené firmy. Doufá přitom, že jako větší podnik bude schopen lépe konkurovat na reklamním trhu s giganty, jako je Amazon, Google a Facebook.

Zakladatel a šéf podniku Jonah Peretti by dohodu mohl oznámit už tento týden. BuzzFeed podle zdrojů vstoupí na burzu prostřednictvím společnosti 890 5th Avenue Partners, kterou založil investor Adam Rothstein a který název podniku odvodil od superhrdinů Avengers z produkce studií Marvel. Firma se specializuje na akvizice a patří mezi podniky souhrnně označované jako SPAC. V posledních měsících takových společností přibývá svižným tempem.

Dohoda o sloučení obou firem by zajistila kapitál na další akvizice, včetně společnosti Complex Networks, což je digitální vydavatel se specializací na levnější oblečení, hudbu a popkulturu. BuzzFeed usiluje o větší vliv, aby mohl lépe konkurovat ostatním hráčům na trhu a zajistit si více peněz určených na reklamu.

SPAC, z anglických slov Special Purpose Acquisition Companies, je prázdná firma založená jen pro účely akvizice. Vydá nejprve akcie v rámci primární veřejné nabídky (IPO), vstoupí na burzu a pak hledá vhodný cíl k převzetí. Investoři, kteří si akcie SPAC koupí, nevědí, jaký podnik firma nakonec převezme.

Plán udělat z BuzzFeed veřejně obchodovaný podnik znamená pro sedmačtyřicetiletého zakladatele tohoto webu zvrat. Peretti býval učitelem se zálibou v senzačních výstupech, které se rychle šířily po internetu. Později se z něho stal podnikatel v digitálních médiích. Peretti v roce 2005 pomohl Arianně Huffingtonové založit server HuffPost a v následujícím roce začal v malé kanceláři v newyorské čtvrti Chinatown pracovat na projektu BuzzFeed.

BuzzFeed na sebe jako start-up, tedy začínající podnik, upozornil zejména v roce 2015. Zajistil si investici v objemu 200 milionů dolarů od mediální společnosti NBCUniversal ze skupiny Comcast, což start-up tehdy ohodnotilo zhruba na 1,5 miliardy dolarů. BuzzFeed získané peníze využil na investice do filmu, televize a zpravodajství. Šéfové v tradičních médiích, jako je NBCUniversal, Discovery a Time Warner se potýkali s poklesem sledovanosti a doufali, že investice do digitálních médií jim pomohou situaci zlepšit.

Největší mediální podniky se ale od té doby začaly prostřednictvím streamovacích služeb zaměřovat na mladší diváky. Discovery, NBCUniversal a ViacomCBS na rozvoj těchto služeb hodně vsadily a místo investic do nových médií upřednostnily růst počtu předplatitelů.

Zdroj:
ČTK
Americké akcie
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Přestat sledovat

Videotéka

16. 10. 2021 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (Vladimír Vávra, WOOD & Company)
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
15. 10. 2021 14:30
Švýcarský výrobce hodinek přišel s revoluční technologií. Teď se součástí jeho fantastického příběhu…
Inovace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
15. 10. 2021 12:11
Emerging markets: K překonání výkonnosti amerických akcií jsou potřeba silné fundamenty, říká…
Alibaba
Přestat sledovat
Asijské akcie
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Emerging markets
Přestat sledovat
14. 10. 2021 12:40
Experti o budoucnosti Evropy: Žijeme si v dobrých časech, Čína nás ale hrozí převálcovat. Pohodlné…
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská ekonomika
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Inovace
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat