US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,05 %
NASDAQ+0,38 %
DOW JONES+0,43 %
PX-0,05 %
ČEZ-0,62 %
NVIDIA+2,45 %

Působit jako důvěryhodný partner pro byznys? S těmito pěti triky žádný problém

Rozhodnout se pracovat "na sebe" je vždy těžké. Začínající podnikatelé bojují s nejistotou ohledně úspěchu v tvrdé konkurenci a v naprosté většině případů také s kritickým nedostatkem peněz. Banky jsou při půjčování novým projektům velice opatrné, a podnikatelé se proto neustále poohlížejí po možnostech, jak obtížnými začátky projít s takřka prázdnou peněženkou. Díky pěti jednoduchým trikům budete i s minimem financí vypadat jako podnikatelští matadoři, kteří se ve světě velkého byznysu pohybují dlouhá léta.

1. Pořiďte si vlastní doménu

Koupit si doménu s vlastním jménem by v současnosti měl být jeden z prvních kroků všech začínajících podnikatelů. Pokud se nejmenujete zrovna Jan Novák, nemělo by být velkým problémem volnou adresu najít. Domény jsou cenově dostupné úplně všem. Ty s koncovkou cz, eu nebo com vás ročně vyjdou přibližně na 150 Kč, po započítání ceny za webhosting se dostanete na zhruba 500 Kč ročně. Využít tento balíček můžete nejen k vlastní webové prezentaci, ale i zřízení e-mailu. Adresa info@jmenoprijmeni.cz vypadá za necelých 1,50 Kč denně profesionálně, nemyslíte?

2. Sami sobě asistentkou

Když už si pořídíte vlastní internetovou doménu a na ní si zřídíte e-mail, jste na dobré cestě. Nedalo by se ale z této investice vytěžit ještě více? Dalo. Proč své podnikání nerozšířit ještě o asistentku? Stačí, když si na téže doméně bez dalších příplatků zřídíte další e-mail, který se bude tvářit jako e-mail vaší osobní asistentky či asistenta. Záleží pouze na vás, zda zvolíte formát asist@jmenoprijmeni.cz, nebo své virtuální pomocnici přenecháte adresu info@jmenoprijmeni.cz a pro sebe najdete jinou variantu. To, že e-maily ve skutečnosti nevyřizuje pohledná brunetka, nikdo nepozná. A další body za profesionalitu jsou na světě.

3. Výrobu vizitek přenechte odborníkům

Význam vizitek je mnohdy neprávem podceňován a začínající podnikatelé často kvůli úspoře několika málo korun na výrobu profesionálních navštívenek zcela rezignují. Šetřit na své prezentaci se ale nevyplatí. Při zadání zakázky profesionálnímu copy-centru by přitom náklady na tisk a grafický návrh 100 vizitek neměly překročit 500 Kč. Za zanedbatelných 5 Kč přitom své šance při jednání se svými budoucími obchodními partnery zvýšíte až několikanásobně. Nebo si myslíte, že je vhodnější jim své telefonní číslo a e-mailovou adresu diktovat?

4. Naplánujte jednání v hotelové kavárně

Blíží se pracovní schůzka s vaším potenciálním klientem a vy ho nemáte kam pozvat, protože ještě nemáte dost peněz na pořízení vlastní kanceláře? Rychle zapomeňte na to, že byste jej pozvali do svého obývacího pokoje a po dotazu, zda si dá kávu, ji šli připravit do kuchyně. Tudy cesta k úspěchu nevede. Při organizování schůzky svému protějšku vysvětlete, že máte během dne ještě několik dalších jednání mimo kancelář, a proto by bylo nejvhodnější, kdybyste se setkali v lobby či kavárně některého z hotelů ve městě. Případně, pokud jste ochotni ze svého rozpočtu zaplatit více, se můžete poohlédnout i po krátkodobém pronájmu kanceláře nebo zasedací místnosti.

5. Dejte o sobě vědět

Pokud o vás a vašich produktech nebo službách nebude slyšet, nepomůže vám ani jejich výjimečnost. V dnešní době se již nestačí spoléhat na to, že si k vám zákazníci dříve či později najdou cestu sami. Iniciativu musíte převzít vy a zákazníkům vysvětlit, proč by své peníze měli utratit zrovna u vás. Velký potenciál mají sociální sítě nebo stále populární tématická diskuzní fóra.

Jedním ze stále využívanějších způsobů prezentace jsou také tzv. minisites, tedy webové mikrostránky, jejichž účelem je zvýšit povědomí o konkrétním produktu či společnosti formou jejich nenásilného představení zákazníkovi. Světově nejznámějším příkladem úspěšné minisite je populární web www.willitblend.com, na němž uživatelé naleznou desítky videí s "šíleným" profesorem v bílém plášti (a shodou okolností též zakladatelem společnosti BlendTec) Tomem Dicksonem, který v mixérech BlendTec úspěšně rozmixuje vše od obyčejných propisek přes golfové hole až po funkční iPhone. Uživatelé se nejen pobaví, ale navíc se i dozví, že s mixéry BlendTec v kuchyni rozmixují vše, co je napadne.

Zdroj: recessionista.com

Byznys a podnikání
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh