Cramer veří třem akciím z maloobchodního sektoru. Inspirujte se i vy

V době ekonomické nejistoty, drahé ropy a slabého dolaru neztrácí Jim Cramer dobrou náladu a hledá firmy, které dokáží zaujmout zákazníky. Našel tři příběhy, jež charakterizuje jedno slovo - změna. Kohl's, Walgreen a AutoZone jsou příkladem toho, že nově přizpůsobené prodejny lákají nové zákazníky. A to je vzpruha i pro byznys.
Kohl's
Jednička Cramerova výběru. Obchodní dům má přes tisíc poboček a letos chce investovat 275 milionů dolarů k přeměně stovky z nich. Většina poboček tak bude mladších než pět let.
Firmě se práce na "image" vyplácí. Zrekonstruované pobočky zaznamenávají 7procentní růst tržeb. Daří se i internetovému prodeji (+47 % v uplynulém kvartálu).
V září navíc společnost plánuje uvést na trh dvě nové značky - nic menšího než zboží pod "stříškou" Jennifer Lopez a Marca Anthonyho.
Podle Cramera je Kohl's továrnou na cash flow. Peníze podle něj použije na zpětné odkupy akcií až za 1,8 miliardy dolarů a historicky první výplatu dividendy.
"Akcie se prodávají za 12násobek budoucího zisku při zhruba 14procentním růstu zisku. No nekupte to," má jasno moderátor pořadu Mad Money na CNBC.
Walgreen
Síť drogerií loni otevřel nebo přeměnil přes 1 500 obchodů. Podle analytiků jich upraví a otevře přes 3 500. Celkem má přitom zhruba 7 500 prodejen.
Navzdory špatnému počasí a vysokým cenám benzínu dokázal Walgreen v dubnu zvýšit tržby o 5,5 procenta.
Od října 2009, kdy Cramer Walgreen poprvé doporučil, jsou akcie o více než 30 procent v plusu. A podle Jima mají akcie před sebou další posun výše.
AutoZone
Prodejce autodílů zažil po upgradu svých provozoven růst tržeb o 21 procent. Ke konci roku 2009 to byla necelá polovina obchodů.
Firma se díky úspěchu této "taktiky" rozhodla přeměnit všech svých 149 poboček.
S nákupem akcií AutoZone ovšem podle Cramera počkejte až na vyhlášení hospodářských výsledků za 1. čtvrtletí. To je na pořadu dne právě dnes, tedy 24. května.
Zdroj: CNBC