V hledáčku investičního makléře: Murray, Curry a spol. aneb alternativa sportovních módních hegemonů

Společnost Under Armour vstoupila na burzu v roce 2005. Zabývá se výrobou sportovního oblečení a její specializací je kompresní prádlo a fitness oblečení. V posledních letech je to nejdynamičtěji se rozvíjející společnost ve sportovním odvětví. Letos již bylo například otevřeno více než 60 nových obchodů s produkty této firmy.
Under Armour oznámila na konci července finanční výsledky za druhé čtvrtletí. Tržby firmy vzrostly o 28 % na miliardu dolarů, ve stejném období loni to bylo jen 784 milionů dolarů. Provozní zisk klesl ve druhém kvartálu z o í roku 2016 na 19,3 milionu USD z loňských bezmála 32 milionů USD. Čistý zisk klesl o 58 % na 6,3 milionu USD. Velkoobchodní tržby vzrostly o 27 % na 635 milionů USD, zatímco tržby z přímého prodeje vzrostly o 28 % na 321 milionů USD.
V Severní Americe tržby za druhé čtvrtletí vzrostly o 22 %, ve zbytku světa ale narostly o plných 68 %. Mimo Severní Ameriku si firma zatím zajišťuje jen asi 15 % svého obratu, existuje zde tedy značný růstový potenciál do dalších let, a to především v Evropě a Asii (Čína, Rusko).
V rámci produktových kategorií nejvíce narostl segment pánského a dámského fitness a společnost zajímavě proráží také v oblasti sportovní obuvi. V tomto segmentu zaznamenala Under Armour růst tržeb o 58 %.
Kevin Plank, předseda představenstva a generální ředitel společnosti, k výsledkům za druhý kvartál poznamenal, že poptávka po zboží firmy roste a že se potvrzuje důležitost diverzifikace byznysu.
Srovnání s "velkou" konkurencí
Technická analýza
Zdroj: Česká spořitelna