Footshopu v prvních osmi měsících roku vzrostly tržby na 650 milionů korun
Celkové tržby prodejce prémiové streetwearové obuvi Footshop v prvních osmi měsících letošního roku dosáhly 650 milionů Kč, což představuje meziroční nárůst o 1,4 %. Největší podíl na tržbách (více než 80 %) měly on-line prodejní kanály a kamenné prodejny. Společně tržby z těchto prodejních kanálů rostly dvouciferným tempem, a to i přes meziroční pokles celého českého e-commerce trhu. Největším problémem byl od začátku roku pokles tržeb z platformy Footshop Releases, ten se však společnosti podařilo kompenzovat.
"Poté, co společnost adidas ukončila spolupráci s raperem Ye, a vzhledem k tomu, že ostatní značky nemají v našem segmentu tak populární produkty, jsme ztratili 20 milionů korun na marži. Aktivně pracujeme na náhradě. Postupně získáváme přístup k dalším značkám a kolekcím, které by mohly adidas Yeezy nahradit," vysvětluje výkonný ředitel Footshopu Peter Hajduček.
Footshop výrazně zvýšil upravený výsledek EBITDA (provozní zisk), meziročně o přibližně 14 milionů Kč z -1,4 milionu Kč v roce 2022 na 12,4 milionu Kč v roce 2023.
"Jsem šťastný, že se nám díky kombinaci růstu tržeb našeho jádrového byznysu o 16 % a přísnému řízení fixních nákladů podařilo nejen kompenzovat pokles marže z Footshop Releases, ale dokonce výrazně zvýšit upravený výsledek EBITDA," komentuje Hajduček výsledky.
Využitím kapitálu získaného díky fúzi se společností WOOD SPAC One hodlá Footshop zahájit novou významnou kapitolu své nyní dvanáctileté historie. Část prostředků byla okamžitě použita na snížení finančních nákladů. Další prostředky byly použity na otevření nové kamenné prodejny v Bratislavě a na spuštění mobilní aplikace, která zákazníkům poskytne ještě lepší uživatelský komfort. Další využití nového kapitálu se však nejvíce projeví v následujícím období.
"V následujících měsících plánujeme otevřít vlajkovou prodejnu ve Varšavě a také prodejnu pro Queens v Praze. Zavádíme svou privátní značku, s níž chceme v roce 2024 dosáhnout tržeb minimálně 15 milionů korun. Zároveň plánujeme přidat na web novou kategorii Active s hlavním zaměřením na běh a trail," nastiňuje Peter Hajduček plány dalšího využití finančních prostředků.
Zdroj: Footshop